Kalkulator ROI - zwrotu z inwestycji
ROI (zwrot z inwestycji) to miara używana do pomiaru rentowności kampanii. Oblicza kwotę zwrotu z inwestycji, wyrażoną jako procent początkowej inwestycji. ROI to powszechnie stosowana miara w biznesie i finansach oraz przez marketerów do oceny efektywności danej inwestycji lub kampanii.
Dlaczego kalkulator ROI jest przydatny?
ROI wykazuje jasną ilościową miarę rentowności inwestycji lub kampanii. Wyrażając zwrot z inwestycji jako procent początkowej inwestycji, ROI pozwala na łatwe porównanie różnych inwestycji lub kampanii i ułatwia określenie, które z nich są najbardziej opłacalne. Może to pomóc firmom i marketerom w podejmowaniu opartych na danych decyzji o tym, gdzie alokować zasoby i ustalać priorytety. Ponadto może również pomóc w ocenie skuteczności kampanii i w zidentyfikowaniu obszarów wymagających poprawy.
W jaki sposób użyć ROI?
Aby skorzystać z ROI potrzebujesz danych odnośnie zysku z inwestycji i kosztu inwestycji.
ROI oblicza się następującym wzorem: ROI = (zysk z inwestycji – koszt inwestycji) / koszt inwestycji x 100
Przychód brutto z kampanii:
Wydatki na kampanię:
ROI: