Kalkulator ROI - zwrotu z inwestycji

ROI (zwrot z inwestycji) to miara używana do pomiaru rentowności kampanii. Oblicza kwotę zwrotu z inwestycji, wyrażoną jako procent początkowej inwestycji. ROI to powszechnie stosowana miara w biznesie i finansach oraz przez marketerów do oceny efektywności danej inwestycji lub kampanii.

Dlaczego kalkulator ROI jest przydatny?

ROI wykazuje jasną ilościową miarę rentowności inwestycji lub kampanii. Wyrażając zwrot z inwestycji jako procent początkowej inwestycji, ROI pozwala na łatwe porównanie różnych inwestycji lub kampanii i ułatwia określenie, które z nich są najbardziej opłacalne. Może to pomóc firmom i marketerom w podejmowaniu opartych na danych decyzji o tym, gdzie alokować zasoby i ustalać priorytety. Ponadto może również pomóc w ocenie skuteczności kampanii i w zidentyfikowaniu obszarów wymagających poprawy.

W jaki sposób użyć ROI?

Aby skorzystać z ROI potrzebujesz danych odnośnie zysku z inwestycji i kosztu inwestycji.

ROI oblicza się następującym wzorem: ROI = (zysk z inwestycji – koszt inwestycji) / koszt inwestycji x 100

ROI Rate Kalkulator

Przychód brutto z kampanii:

Wydatki na kampanię:

ROI:

Oblicz
Wyczyść

Zobacz inne kalkulatory