Kalkulator LTV – Lifetime Value
Lifetime Value (LTV) to miara używana do pomiaru wartości klienta w ciągu całego życia. Oblicza całkowity przychód, jaki klient wygeneruje dla firmy w trakcie trwania ich relacji. Jest to prognoza zysku netto przypisanego całej przyszłej relacji z klientem.
Aby skorzystać z kalkulatora Lifetime Value (LTV), potrzebujesz dostępu do danych dotyczących średniego przychodu na klienta i średniego czasu życia klienta. Dane mogą być gromadzone za pomocą ankiet klientów, historii zakupów lub w inny sposób.
Mając te dane, możesz użyć formuły LTV, aby określić wartość klienta w całym okresie jego życia:
LTV = (średni przychód na klienta) x (średni czas życia klienta)
Możesz użyć kalkulatora LTV, aby porównać wartość różnych segmentów klientów lub porównać swój LTV ze średnimi w branży. Może to pomóc w zidentyfikowaniu obszarów wymagających poprawy i podejmowaniu opartych na danych decyzji dotyczących strategii pozyskiwania i utrzymywania klientów. Podczas obliczania LTV ważne jest, aby korzystać z dokładnych i aktualnych danych oraz brać pod uwagę wszelkie potencjalne zmiany w zachowaniu klientów lub warunkach rynkowych, które mogą mieć wpływ na LTV. Ważne jest również segmentowanie klientów i odpowiednie obliczanie LTV, ponieważ różne segmenty mogą mieć różne wartości LTV.
Średnia wartość na klienta:
Długość relacji z klientem:
Całkowita wartość klienta: