Wydawco zarabiaj z głową – jak się nie dać oszukać na statystkach i nie stracić na procentach?

Aktualności
Od paru lat dostrzega się coraz większe zapotrzebowanie na optymalizację powierzchni reklamowych u e-wydawców i potrzebę wsparcia w dążeniu do jak najskuteczniejszej monetyzacji ich serwisów internetowych. Taka potrzeba istniała zawsze, jednak dopiero w ostatnich latach wybór form zarabiania zrobił się na tyle szeroki, że decyzja z kim będzie się to robić może mieć dla serwisu kluczowe znaczenie.

Rynek wydawców rozwija się bardzo dynamicznie i choć mamy na nim kilku bardzo dużych graczy, to zdecydowaną większość stanowią wydawcy mali i średni. Część z nich posiada własny dział sprzedaży, a wielu korzystało z różnych form współpracy z reklamodawcami m.in. z sieciami afiliacyjnymi czy programami partnerskimi. Niestety w obu przypadkach taka forma monetyzacji nie zawsze przynosi zadowalające skutki.

POLECAMY

Z kolei model, który coraz bardziej zyskuje na popularnościjeśli chodzi o monetyzację powierzchni reklamowej - to programmatic.Polega on na zakupie powierzchni reklamowej realizowanym w czasie rzeczywistym poprzez mechanizm aukcji – każda pojedyncza odsłona jest sprzedawana temu, kto da najwięcej. Transakcja jest realizowana poprzez systemy informatyczne.

Programmatic jako najlepszy model monetyzacji

Firma specjalizująca się w sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu programmatic,współpracę z e-wydawcąpowinna zacząćprzede wszystkim od przeprowadzenia audytu całegoserwi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy