Umiejętnie stosowany content marketing i reklama natywna są w stanie przynosić wymierne rezultaty dla marek.

Aktualności
Czy w strategiach marketingowych na 2018 firmy powinny uwzględniać oba narzędzia, czy też skupić się na zastosowaniu jednego z nich?

Źródło://trends.google.pl/trends/explore?date=all&q=native%20advertising,content%20marketing

POLECAMY

Porównując w statystykach Google Trends wykresy popularności obu fraz widać zdecydowany wzrost zainteresowania content marketingiem, wyraźnie wyższy od reklamy natywnej. Z drugiej strony marketerzy na całym świecie deklarują zwiększenie wydatków na native ads w 2018. W dodatku, ponad 1/4 wydawców spodziewa się, że natywne formy prezentowania contentu zapewnią w tym roku ich firmom ponad 50 proc. całkowitych przychodów.

Źródło://www.statista.com/statistics/498699/native-ad-spend-region/

Wygląda na to, że rynek dostrzegł, że dziś to internauta dyktuje warunki, na jakich chce kontaktować się z markami i produktami w internecie. Ogrom informacji - w szczególności reklamowej - jakie narzucają się internautom sprawia, że coraz powszechniej na poziomie podświadomości zwyczajnie ignorują oni reklamy (niskie CTRy tradycyjnych formatów) oraz stosują powszechnie narzędzia blokujące reklamę. Sam rynek dużymi krokami podąża do przystosowywania powierzchni reklamowych do oczekiwań odbiorców treści: Coalition for Better Ads, nowe siatki reklamowe na serwisach www oraz rosnące zainteresowanie działaniami content marketingowymi i reklamą natywną. Mimo, że oba pojęcia nie są...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy