Strategie na pozyskiwanie leadów sprzedażowych w erze AI

Materiał partnera W najnowszym wydaniu również

Chcesz zwiększyć sprzedaż? Pamiętaj, że decyzje zakupowe klientów nie zawsze są efektem impulsu, lecz wynikają z przejścia pewnej „drogi”, która pozwala utwierdzić się im w dokonywanym wyborze. Twoim zadaniem jest towarzyszyć im na tej ścieżce. Dlatego zacznij od pozyskiwania leadów sprzedażowych. Zobacz, czym są i jak je generować w dobie AI.

Leady sprzedażowe – co to jest?

Leady sprzedażowe to jeszcze nie klienci, ale osoby, które mogą z dużym prawdopodobieństwem nimi zostać. To dlatego, że w jakiś sposób wyrazili zainteresowanie usługą danej firmy, np. poprzez wysłanie zapytania ofertowego czy pozostawienie maila, aby otrzymywać newsletter.

POLECAMY

Tacy odbiorcy są szczególnie cenni, ponieważ:

  • wiesz już, że są przynajmniej wstępnie zainteresowani Twoją ofertą lub powiązaną z nimi tematyką;
  • masz do nich kontakt, więc możesz nawiązać z nimi rozmowę;
  • istnieje szansa, że ostatecznie złożą zamówienie – jeśli dobrze poprowadzisz komunikację.

Uwaga! Warto odróżnić leady sprzedażowe od marketingowych. Chociaż idea w obu przypadkach jest podobna – każda z grup odbiorców znajduje się na innym poziomie lejka zakupowego. Leady marketingowe wstępnie angażują się w tematykę powiązaną z daną branżą. Natomiast leady sprzedażowe mogą być bliżej decyzji zakupowej i wymagać kontaktu, który jest bezpośrednio nakierowany na zamknięcie transakcji, np. rozmowy z handlowcem.

generowanie leadów sprzedażowych

Decyzje zakupowe klientów to efekt prowadzenia ich przez firmy w dół lejka sprzedażowego. Ta droga zaczyna się od pozyskania leadów.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych – jak to robić w dobie AI?

Co to jest generowanie leadów sprzedażowych? Ten proces można określić jako stwarzanie szans na to, aby odbiorca zaangażował się w komunikację z marką. Mówiąc precyzyjniej – chodzi o swoisty system zachęt do kontaktu, np. zaoferowanie rabatu na zakupy, jeśli dana osoba zapisze się na newsletter. Jednak pozyskiwanie leadów sprzedażowych może się odbywać również np. poprzez:

  • content marketing – publikowanie wartościowych treści, które zainspirują odbiorcę do głębszego researchu lub do kontaktu;
  • zastosowanie narzędzi interaktywnych na stronie – np. kalkulatorów, które pozwolą klientowi samodzielnie oszacować koszt usługi;
  • kampanie płatnej reklamy z precyzyjnie dopasowanym komunikatem – takim, który zachęca do kliknięcia i zapoznania się z ofertą.

Możliwości jest wiele, podobnie jak wyzwań. Wystarczy wspomnieć o zmianach w wyszukiwarkach, które w coraz większej mierze opierają się na sztucznej inteligencji. Powoduje to np. konieczność wprowadzenia zmian w strategii SEO.

- Sztuczna inteligencja to nie tylko wyzwanie w marketingu internetowym – narzędzia AI mogą być również potężnym wsparciem w pozyskiwaniu leadów. Ich wykorzystanie pozwala np. precyzyjniej identyfikować potencjalnych klientów na podstawie ich działań na stronie czy zaangażowania. W efekcie można usprawnić komunikację z nimi, np. jeszcze celniej trafiając w dobry moment do przedstawienia zachęty do pozostawienia kontaktu i skuteczniej personalizując przekaz – mówi Agnieszka Góral, partner zarządzający w Agencji ECHO, która specjalizuje się w nowoczesnym marketingu internetowym nastawionym na sprzedaż. – Z tego powodu włączamy sztuczną inteligencję do strategii marketingowych, począwszy od optymalizacji stron pod AIO, kończąc na włączeniu jej do planowania kampanii remarketingowych. Cel jest zawsze ten sam: pozyskać jak najwięcej wartościowych leadów i poprowadzić je do zakupu – dodaje.

Warto zatem zainteresować się możliwościami, jakie daje AI przy pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, i skorzystać z nich dzięki współpracy z doświadczonym partnerem z obszaru SEM.

Przypisy