Programmatic - podsumowanie 2018, Q1 2019, trendy na 2019

Aktualności

Za nami kolejny rok obecności programmatic w świecie reklamy digital i nic nie wskazuje na to, aby ten obszar stracił na ważności w tym roku. Świadczą o tym nie tylko stale rosnące wydatki na programmatic, ale także ciągły rozwój platform technologicznych, które oprócz nowych sposobów targetowania czy formatów, proponują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania w zakresie automatyzacji czy AI.

Wydatki i dynamika rozwoju rynku 2019

POLECAMY

Według szacunków Zenith Optimedia w roku 2019 aż 65% globalnych wydatków na reklamę digital będzie przeznaczonych na zakup programatyczny - to 19% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Niewątpliwym liderem pod kątem dojrzałości rynku i procentowego udziału programmatic w wydatkach na digital są Stany Zjednoczone. W 2018 roku stanowił on 83%, podczas gdy w Polsce zaledwie 31%. Nie oznacza to jednak, że nasz rodzimy rynek programmatic jest w stagnacji, wręcz przeciwnie. Z roku na rok odnotowuje on  dwucyfrowe wzrosty w wydatkach. Według predykcji Zenith w 2019 roku dynamika wzrostu wydatków na programmatic w Polsce będzie dużo wyższa niż w ujęciu globalnym. To zupełnie naturalny trend dla mocno rozwijających się rynków w odniesieniu do coraz bardziej dojrzałego rynku globalnego.

Najważniejsze wydarzenia w 2018 roku

Negatywny wpływ na dynamikę rozwoju programmatic zarówno w Polsce jak i na świecie zdecydowanie miał...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy