Rocznie wydajemy na preparaty dostępne bez recepty ponad 11 miliardów złotych – podaje IMS Health. Nie dziwi więc, że branża farmaceutyczna należy do trzech największych sektorów inwestujących w reklamę. Wydatki firm farmaceutycznych na reklamę od 2008 roku do 2014 wzrosły trzykrotnie – wynika z analizy niezależnej agencji mediowej Codemedia. Tylko do sierpnia br. nakłady na promocję wyniosły 0,5 mld złotych. Czy jednak branża prowadzi je skutecznie i efektywnie? Niekoniecznie.
POLECAMY
W 2013 roku Polacy kupili prawie 1,2 mln opakowań leków. Więcej od nas w Unii Europejskiej kupują tylko mieszkańcy Francji, Grecji i Włoch – wynika z międzynarodowych danych IMS Health. Szczególnie chętnie sięgamy po preparaty bez recepty, a zwłaszcza po suplementy diety, które nie tylko obiecują rozwiązanie problemu medycznego, ale także poprawę samopoczucia. Z danych IMS Health wynika, że w 2013 roku wydaliśmy na takie preparaty 3 mld złotych.
Łatwość zakupu i niewątpliwa obietnica, jaką niosą, to czynniki w...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!