Linkbuilding dla MŚP Czyli jak pozyskiwać linki przy ograniczonym budżecie. Case Study – City Event Poznań

Aktualności
Liczba domen linkujących do naszej domeny jest wciąż jednym z głównych czynników wpływających na nasze pozycje organiczne w Google. W skrócie, im więcej domen linkujących, tym wyżej plasujemy się w wynikach. Nasuwa się więc oczywiste pytanie – jak zatem pozyskiwać linki? Możliwości jest nieskończenie wiele i nawet przy ograniczonych budżetach i wiedzy sami przedsiębiorcy mogą sami zdobyć wiele cennych linków.

Poniżej przedstawiam kilka sposobów przetestowanych na naszej domenie cityevent-poznan.pl

POLECAMY

Zanim zaczniesz

Zanim przystąpisz do budowania linków, musisz poznać podstawowe zasady działania algorytmu Google. Dzięki temu unikniesz błędów, w tym wpadnięcia w tzw. filtr Google, czyli usunięcie naszej strony z wyników wyszukiwania. Oto 6 złotych porad:

Liczy się liczba domen linkujących, nie linków. Lepiej mieć 10 linków z 10 różnych domen niż 100 linków z 5 domen. My stosujemy zasadę jedna domena – jeden link, chociaż oczywiście kolejne linki mogą nam przysłać dodatkowy ruch. Nie staraj się jednak zdobywać więcej niż kilka linków z jednej domeny dla pozycjonowania.

Domena domenie nie równa. Google wartościuje domeny według swoich kryteriów. Możesz jednak użyć zewnętrznych narzędzi oceniających autorytet domeny. My używamy metryki Domain Authority stworzonej przez firmę MOZ. Możesz pobrać tzw. Moz Bar – nakładkę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy