Dołącz do czytelników
Brak wyników

Aktualności

1 lutego 2018

Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla marketerów w 2018 roku

298
Bieżący rok będzie rekordowy dla branży e-commerce. Jak przewiduje Ecommerce Foundation – wartość sprzedaży online wzrośnie do 2,77 miliarda dolarów na całym świecie . RTB House radzi, jak widocznie zwiększyć sprzedaż, wykorzystując w kampaniach retargetingowych nadchodzące wydarzenia.

Zaznaczenie w kalendarzu istotnych dat z punktu widzenia e-sklepów i oparcie na nich harmonogramu działań marketingowych może przynieść firmom znaczące korzyści, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż online, jak i offline. Jednak podczas planowania należy pamiętać, że kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii jest jeden, wspólny komunikat wykorzystywany na wszystkich płaszczyznach komunikacji, również w działaniach retargetingowych.

RTB House przygotowało spis najbardziej oczekiwanych przez branżę e-commerce wydarzeń w 2018 roku wraz z poradami jak się do nich przygotować i wykorzystać w pełni ich potencjał.

1. Wydarzenia sportowe: spójny komunikat marketingowy

W 2014 r. Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata FIFA przyciągnęły odpowiednio 2,1 miliarda[1] i 3,2 miliarda[2] widzów. Można założyć, że rok 2018 zapowiada się rekordowo, ze względu na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018, które rozpoczną się niedługo w PyeongChang w Korei Południowej i Mistrzostwa Świata FIFA 2018 odbywające się latem w Rosji.

Wydarzenia sportowe pozytywnie wpływają na aktywność konsumentów i ich potencjał zakupowy w różnych sektorach e-commerce. Wzmożone zainteresowanie zakupowe wyraźnie widać zarówno w branży elektroniki użytkowej (zwłaszcza telewizorów[3]), jak i sprzętu sportowego. Ponadto, inne branże takie jak moda, kosmetyki, napoje, dostawy posiłków i wiele innych mogą zanotować wzrost sprzedaży, spowodowany powyższymi imprezami lub dzięki współpracy ze sportowcami.

Wiele e-sklepów, chcąc wykorzystać potencjał międzynarodowych zawodów, przygotowuje specjalne kampanie marketingowe i promocje. Należy pamiętać, że działają one najlepiej, jeśli polegają na wielokanałowej i spójnej komunikacji z konsumentami. Retargeting, bazując na preferencjach i profilu konsumenta, może zapewnić personalizację komunikatu. Na przykład, w promocji przygotowanej z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich można wykorzystać kreacje banerów retargetingowych, zgodne z linią kreatywną całej kampanii. Jednocześnie wyświetlane na nich produkty i rekomendacje będą oparte o zainteresowania potencjalnego klienta. W ten sposób spójne działania, wsparte dodatkowo w mediach społecznościowych
i e-mail marketingu zapewnią bardzo widoczną i skuteczną komunikację marki.

2. Okazje najbliższych: przewidywanie potrzeb klienta

Przychody rynku e-commerce pochodzą również w dużej mierze z zakupów prezentów dla osób bliskich. Niezależnie od tego, czy są to urodziny, rocznice, czy inne okazje, poszukiwanie upominków dla bliskich zawsze daje markom kolejne możliwości do komunikowania się z klientem. Konsumenci na całym świecie potrafią poświęcić dużo czasu na poszukiwania, a także pieniędzy na prezenty z takich okazji jak na Walentynki (14 lutego), Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Matki (26 maja), Dzień Dziecka (1 czerwca) czy Dzień Ojca (23 czerwca). W Stanach Zjednoczonych od 2010 r. obserwowany jest praktycznie stały wzrost wydatków z okazji Dnia Matki, który w ubiegłym roku zanotował rekordowy wzrost z 21,4 mld USD do około 23,6 mld USD[4].

Starając się znaleźć prezenty z osobistym akcentem dla bliskich, użytkownicy mają tendencję do łatwiejszego ulegania unikalnym, spersonalizowanym reklamom. Z tego powodu, aby zmaksymalizować wyniki retargetingu, marketerzy korzystają z zaawansowanej segmentacji użytkowników na grupy w oparciu o ich intencje zakupowe. Dla przykładu: osoba przeglądająca golarki elektryczne przed Dniem Ojca – można założyć, że poszukuje prezentu. Dobrze przygotowana segmentacja, pozwoli wyświetlać spersonalizowane kreacje z kategorią produktu, która daną osobę interesuje – maszynki, a jednocześnie banery wizualnie zgodne z innymi działaniami marketingowymi z okazji Dnia Ojca. Tak dostosowana do użytkownika kampania jest bardziej skuteczna i pozwala marketerom osiągnąć lepsze wyniki w ramach tego samego budżetu.

3. Promocje sezonowe: ponownie nawiąż kontakt z mniej aktywnymi klientami

Specjalne wydarzenia e-commerce i wyprzedaże sezonowe są również bardzo ważnymi czynnikami wpływającymi na wzrost wartości sprzedaży w ciągu roku. Dni takie jak Black Friday (23 listopada) i Cyber ​​Monday (26 listopada), a także Dzień Darmowej Dostawy zyskują coraz większą popularność również w Polsce. Dedykowane dni oraz sezonowe promocje to dla marketerów możliwość ponownego kontaktu z klientami, którzy odwiedzili ich sklep dawno temu.

Należy jednak pamiętać, że użytkownicy,...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy