Jak AI redefiniuje pracę w grupie mediowej i uwalnia czas na strategiczne działania

AI w marketingu

O sztucznej inteligencji (AI) mówi się dziś niemal wszędzie. Coraz częściej jednak pojawia się pytanie: „Jak w praktyce wykorzystać AI i przede wszystkim – po co?”. Faktem jest, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała pracę w branży marketingowej. Przedstawiamy konkretne przykłady „zaprzęgnięcia” AI do codziennych zadań i wyzwań, z którymi mierzy się branża.

Sztuczna inteligencja a branża marketingowa

Debata o potencjale AI w marketingu rozgrzewa branżę. Czy AI to rewolucja, czy kolejna bańka spekulacyjna? Publikacje w „The Economist” (Is AI Riding a One-Trick Pony?) i „Forbesie” (The AI Bubble: How Do We Avoid Another Dotcom Crash?) podsycają te wątpliwości. Dane jednak nie pozostawiają złudzeń: to właśnie marketing może być jednym z największych beneficjentów rozwoju AI. GITNUX Report 2024 pokazuje, że 84% firm z branży marketingowej już wdraża lub rozszerza jej wykorzystanie. Co więcej, 61% marketerów uważa AI za kluczowy element strategii wykorzystania danych, a 72% dostrzega w niej potencjał przewagi konkurencyjnej. Własne badania GroupM potwierdzają ten trend. Już w przyszłym roku połowa inwestycji w mediach będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez AI. Ponadto, 88% przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię o największym wpływie na marketing w najbliższym czasie (źródło: GroupM POV 18.12.2023).

POLECAMY

Po co nam w ogóle AI?

Intuicyjnie, celem wykorzystania AI jest lepsza obsługa klienta. Ale czy to jedyna korzyść?

Pisząc o branży opartej na talencie, kreatywności i kompetencjach ludzi, warto spojrzeć na AI z innej perspektywy. Zamiast zastępować ludzi, AI może sprawić, że ich praca s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy