Sztuczna inteligencja a branża marketingowa
Debata o potencjale AI w marketingu rozgrzewa branżę. Czy AI to rewolucja, czy kolejna bańka spekulacyjna? Publikacje w „The Economist” (Is AI Riding a One-Trick Pony?) i „Forbesie” (The AI Bubble: How Do We Avoid Another Dotcom Crash?) podsycają te wątpliwości. Dane jednak nie pozostawiają złudzeń: to właśnie marketing może być jednym z największych beneficjentów rozwoju AI. GITNUX Report 2024 pokazuje, że 84% firm z branży marketingowej już wdraża lub rozszerza jej wykorzystanie. Co więcej, 61% marketerów uważa AI za kluczowy element strategii wykorzystania danych, a 72% dostrzega w niej potencjał przewagi konkurencyjnej. Własne badania GroupM potwierdzają ten trend. Już w przyszłym roku połowa inwestycji w mediach będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez AI. Ponadto, 88% przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię o największym wpływie na marketing w najbliższym czasie (źródło: GroupM POV 18.12.2023).
POLECAMY
Po co nam w ogóle AI?
Intuicyjnie, celem wykorzystania AI jest lepsza obsługa klienta. Ale czy to jedyna korzyść?
Pisząc o branży opartej na talencie, kreatywności i kompetencjach ludzi, warto spojrzeć na AI z innej perspektywy. Zamiast zastępować ludzi, AI może sprawić, że ich praca s...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!