Content (nie tylko w e-commerce): wpływ treści na sprzedaż

Temat numeru

Content marketing można kochać albo nienawidzić – na pewno nie można mu jednak odmówić skuteczności. I choć w większości przypadków maruderzy, którzy nie dostrzegają w pełni jego potencjału, narzekają na długi czas oczekiwania na jego skuteczne działanie, to właśnie dzięki właściwemu doborowi treści zawdzięczamy korzyści takie jak wzrost liczby klientów, mniejszy współczynnik odrzuceń czy na koniec dnia – wyższa sprzedaż.

Marketing treści ma bowiem wpływ nie tylko na ruch na stronie, lecz przede wszystkim na świadomość marki. We wprawnych rękach i z dobrze rozpisaną strategią dystrybucji można za jego pomocą osiągnąć w e-handlu wiele. Jak się jednak do tego zabrać i na co zwrócić większą uwagę…?

POLECAMY

Schemat komunikacyjny Jakobsona, czyli po co w zasadzie piszemy

Każda historia ma swój początek, a w zasadzie – pewne podstawy. Dlatego też w gonitwie za klientem tak ważne jest nie tylko stworzenie i wnikliwe opisanie samej buyer persony (lub ich kilku), lecz również odrobienie pracy domowej i zapoznanie się ze schematem komunikacyjnym Jakobsona.
Zakłada on konieczność zadania sobie z pozoru prostych, lecz jednak fundamentalnych pytań: Kim jesteśmy jako marka – nadawca komunikatu? Co chcemy nim osiągnąć? Jaki będzie kontekst spotkania odbiorcy z przekazem brandu? Czy tworząc treść, stawiamy na targetowanie behawioralne czy kontekstowe? Jaka jest intencja komunikatu – czy za nadrzędną uznajemy funkcję poznawczą, czy może funkcję impresywną (w końcu z marketingowego punktu widzenia te dwa elementy ze wspomnianego schematu są najistotniejsze)?
W dużej mierze od odpow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy