Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Content marketing distribution mix, czyli jak skutecznie dystrybuować treści

Content marketerzy spierają się, czy zasada, według której 80% wysiłków należy przeznaczyć na dystrybucję, a jedynie 20% - na tworzenie contenu, jest słuszna. Oczywiście aktywna promocja treści słabej jakości nie przyniesie pożądanych efektów. Jeśli jednak przyjmiemy, że na promocję bardzo dobrych treści trzeba poświęcić jeszcze więcej wysiłku niż na ich tworzenie, to możemy spodziewać się zaskakujących wyników.

Czym jest dystrybucja treści?

To proces polegający na rozpowszechnianiu wytworzonych przez markę treści tak, aby trafiły one do jak największej liczby osób z grupy docelowej. Strategia dystrybucji powinna powstać, zanim zaczniesz tworzyć treści.

5 pytań, na które musisz odpowiedzieć podczas planowania strategii dystrybucji.

  1. Do kogo chcesz trafić ze swoim contentem?
  2. Co interesuje Twoją grupę docelową?
  3. Jakie potrzeby i problemy ma Twoja grupa docelowa?
  4. Gdzie potencjalni użytkownicy przebywają w internecie?
  5. Ile czasu spędzają, korzystając z danych kanałów, i w jakich godzinach to robią?

Kluczowym pojęciem w dystrybucji contentu jest podział kanałów na owned, earned i paid media. Zintegrowanie działań we wszystkich trzech kanałach stanowi klucz do skutecznej dystrybucji. Dlatego Barbara Basney – wiceprezes w firmie Xerox, odpowiedzialna za globalne strategie reklamowe – podkreśla, że firmy powinny nauczyć się myśleć „POEM-ically” (termin pochodzi od słów Paid, Owned i Earned Media), czyli definiować strategię dystrybucji przez pryzmat integracji wszystkich trzech kanałów.

Podział kanałów dystrybucji contentu

Owned media – model dystrybucji pasywnej
Polega na udostępnianiu treści poprzez kanały oraz narzędzia, które są w Twoim posiadaniu, według modelu „Ty/Twoja marka – Twoi odbiorcy”. Z czego możesz korzystać przy dystrybucji pasywnej?

  • Platformy contentowe
  • Blogi
  • Strony internetowe
  • Landing pages
  • Newslettery

Warto pamiętać, że jeden z należących do Ciebie kanałów (zazwyczaj blog lub strona) stanowi główną platformę contentową, na którą kierujesz ruch za pomocą działań płatnych oraz dystrybucji w kanałach owned i earned media.

Dalsza część tego artykułu jest dostępna bezpłatnie dla czytelników o-m.pl, którzy pozostawili swój adres e-mail.

Aby uzyskać dostęp do newslettera i wszystkich treści w serwisie, wpisz poniżej swój adres e-mail:


Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych, czyli newsletter Online Marketing Week
  • informacje o konkursach i wydarzeniach organizowanych przez Online Marketing Polska,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Adrianna Kubik
They.pl

content marketing team manager

Kieruje zespołem Contented by They.pl, marki content marketingowej wydzielonej z agencji They.pl. Od ponad czterech lat zajmuje się komunikacją marketingową. Zdobywała doświadczenie m.in. jako copywriter i redaktor, tworząc kampanie oraz treści dla marek z branży FMCG, a także firm farmaceutycznych.

Skontaktuj 
się z autorem:
Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl