Eksperci w ogniu pytań

Eksperci w ogniu pytań

Chyba nikogo nie trzeba już przekonywać do korzyści, jakie niesie ze sobą dobrze prowadzona komunikacja na LinkedIn, zarówno biznesowa, jak i indywidualna. Czasu na zastanowienie wymaga jednak to, jak taką komunikację prowadzić prawidłowo i z określonym skutkiem. Jakie czynniki zwiększają zasięg postów? Jakie formaty i typy postów najbardziej angażują? Jak generować leady na LinkedIn? Na te pytania odpowiedzieli nasi eksperci.

1. Zasięg. Trzy kluczowe czynniki zwiększające zasięg postów to...

Łukasz Kosuniak
Praktyk marketingu B2B. Jest laureatem międzynarodowej nagrody Effie za najskuteczniejszą kampanię marketingową w kategorii B2B.

POLECAMY

Warto pamiętać, że algorytmy LinkedIn czy innych sieci społecznościowych nie prezentują naszych postów wszystkim naszym kontaktom czy obserwującym. Fachowo mówimy, że nie dają 100% zasięgu organicznego. Pytanie zatem, do ilu naszych kontaktów post dotrze i kto go zobaczy.

Na pierwsze pytanie platformy nie udzielają precyzyjnej odpowiedzi, ale wiemy z pewną dokładnością, co zrobić, aby to dotarcie było jak najszersze.

Algorytmy sieci społecznościowych starają się wyświetlać nam treści, które nas zainteresują. Skąd to wiedzą? Obserwują nasze reakcje na poprzednie publikacje. W praktyce oznacza to, że jeżeli polubiliśmy, udostępniliśmy, skomentowaliśmy, a nawet długo „konsumowaliśmy” treść na dany temat lub od danego nadawcy, to takich treści będziemy widzieć więcej.

Z punktu widzenia zasięgu warto zatem tworzyć publikacje, które będą interesujące dla naszych odbiorców i wywoływać wyżej opisane reakcje.

Ważny jest też czas, jaki odbiorcy „konsumują” daną treść. Jeżeli po ułamku sekundy przejdą dalej, algorytm uzna, że nie była to treść wartościowa dla odbiorcy. Jeżeli natomiast ktoś spędzi z tą publikacją np. dwie minuty, algorytm uzna, że to objaw zainteresowania i będzie te treści promował.

W pewnym uproszczeniu mamy więc dwa, działające równolegle mechanizmy budowania zasięgu:

  • działanie algorytmu, który będzie serwował treści osobom zainteresowanym daną tematyką; 
  • działanie mechanizmu poleceń, komentarzy i udostępnień, dzięki czemu nasze publikacje zobaczą użytkownicy będący połączeni bezpośrednio z osobami wykazującymi zaangażowanie. 

Paradoksalnie posiadanie dużej sieci kontaktów wcale nie gwarantuje sporych zasięgów. „Winny” jest opisany wyżej mechanizm, który stara się udostępniać nam treści podobne do tych, które poprzednio nas zainteresowały. Znam wiele przypadków osób, które swoją sieć kontaktów LinkedIn budowały w sposób przypadkowy (liczyła się tylko liczba kontaktów), często korzysta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy