Poznaj sześć dobrych rad, jak zacząć zarabiać na afiliacji

E-commerce

Afiliacja jest formą marketingu internetowego, pozwalającą zarabiać poprzez umieszczenie formatów reklamowych na kanałach twórców. Model ten opiera się na zasadzie win-win, czyli opłacalności zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy. Reklamodawca płaci za działania marketingowe tylko w momencie wygenerowania transakcji, a wydawca otrzymuje odpowiedni procent wynagrodzenia za jej dostarczenie.

Jeszcze 5 lat temu termin afiliacja był w Polsce traktowany dość pobieżnie, jednak marki coraz chętniej sięgają po tę formę reklamy. Rośnie również świadomość i liczba osób zainteresowanych zarabianiem na tym rozwiązaniu. 

POLECAMY

Z raportu firmy Forrester, który powstał na zlecenie Rakuten[1], wynika, że 81% reklamodawców i 84% wydawców wykorzystuje afiliacje w swoich działaniach marketingowych. Są to dane za rok 2016, dlatego patrząc na wzrost kosztów, jakie reklamodawcy wydają na afiliację (w 2021 r. globalne wydatki osiągnęły ponad 10 mld dolarów. Estymuje się, że w 2024 r. sięgną one nawet 15,7 mld USD)[2], możemy zakładać, że obecnie ten odsetek jest jeszcze wyższy.

Co więc należy zrobić, aby wykorzystać ten potencjał i zacząć zarabiać na afiliacji? Poniżej znajdziecie sześć rad, które pomogą zacząć przygodę z marketingiem afiliacyjnym.

1. Najważniejsze – zacznij działać! 

Często spotykam się z głosami:

„Będę tworzył specjalistyczne treści, zwiększę grono swoich obserwatorów i na pewno kiedyś w końcu jakaś marka mnie zauważy”.

„Obecnie nie zarabiam na swoich treściach, bo mam jeszcze za małe zasięgi”. A to wcale tak nie działa! Afiliacja jest dla wszystkich, nie musisz czekać na zbudowanie zasięgów czy zdobycie autorytetu w swojej dziedzinie. Możesz zacząć zarabiać od początku swoich działań, a w niektórych sieciach nawet będąc osobą prywatną, bez powierzchni reklamowej. Działanie w afiliacji daje Twórcom możliwość genero...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy