Online Marketing Polska
Pobierz darmowe poradniki
  • Raport SEO 2016 - liderzy swoich branż
    Format: - 4 KB
    Pobierz plik
  • Influencer Marketing - praktyczny e-book
    Format: pdf - 10,36 MB
    Pobierz plik
  • Przewodnik Grupy Wirtualna Polska S.A. po obszarze e-mail marketingu.
    Format: pdf - 2,56 MB
    Pobierz plik
POKAŻ WIĘCEJ PLIKÓW
KATEGORIE
X Kongres Online Marketing - relacja

Kampania AdWords dla Legii Warszawa z ROI 3083% - polscy studenci pierwsi w globalnym konkursie Google Online Marketing Challenge

Kampania AdWords dla Legii Warszawa z ROI 3083% - polscy studenci pierwsi w globalnym konkursie Google Online Marketing Challenge

Studenci warszawskich uczelni, którzy przygotowali kampanię internetową AdWords dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa pokonali 2520 zespołów z całego świata i zdobyli tytuł światowych zwycięzców konkursu Google Online Marketing Challenge 2014.

W skład zwycięskiego zespołu weszli Mateusz Rydlewski (Politechnika Warszawska, kapitan), Przemek Dmochowski (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Agnieszka Żdanuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Marek Janisiewicz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) i Paweł Zawadzki (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie). Opiekunem był dr Tymoteusz Doligalski ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zgodnie z regulaminem konkursu zwycięski zespół afiliowany był w SGH.

Google Online Marketing Challenge to jeden z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Zadaniem zespołów, liczących 3 - 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy jest nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords i opracowanie strategii marketingowej uwzględniającej przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej z wykorzystaniem Google AdWords.

Polscy studenci przygotowali raport, który pokazał brak działań promocyjnych Legii Warszawa z wykorzystaniem narzędzi Google AdWords do sprzedaży biletów, klubowej odzieży i gadżetów. Celem nagrodzonej kampanii było doprowadzenie do zwiększenia ich sprzedaży. Podczas trwającej 19 dni kampanii oprócz narzędzi AdWords, skorzystano również z  kuponów zniżkowych oraz sprzedaży biletów w pakietach. Koszt działań wyniósł 250 USD (790 zł), dzięki kampanii udało się wygenerować przychody w wysokości ponad 30 tys. zł, co przełożyło się na zwrot z inwestycji w wysokości 3083%.

Zobacz raporty przed i po przeprowadzeniu kampanii.

legia_po.png

 

Laureaci o konkursie

- Studenci pracowali samodzielnie. Ich praca charakteryzowała się dobrą organizacją, w tym odpowiednim podziałem ról. Mój wkład miał bardziej charakter konsultacyjno-korekcyjny. Od wczesnych etapów kampanii miałem świadomość jej wysokiej jakości, jednak informacja o zwycięstwie globalnym (i pokonaniu 2520 zespołów z całego świata) była miłą niespodzianką - mówi opiekun zespołu, dr Tymoteusz Doligalski.

Mateusz Rydlewski: "Jestem niezwykle szczęśliwy, że biorąc udział w Google Online Marketing Challenge mogłem wspólnie z zespołem przeprowadzić kampanię dla klubu, z którym łączą mnie więzi emocjonalne i sentymentalne. Szczególnie zadowalający jest fakt, że nasza kampania  miała realny wpływ biznesowy dla klubu. Konkurs był dla nas bardzo wartościowym doświadczeniem, ponieważ w sposób naturalny wymagał od nas bardzo intensywnego rozszerzenia wiedzy a jednocześnie był szansą do praktycznego jej wykorzystania."

Przemek Dmochowski: "Google Online Marketing Challenge to świetny sprawdzian zdobytej wiedzy w ostatnim czasie. Było to niezwykłe doświadczenie, którego nie zdobywa się codziennie. Proces związany z konkursem od momentu nawiązania kontaktu z klubem, aż po końcowy raport wymagał współpracy całego zespołu. Nikt z nas nie byłby w stanie osiągnąć tego w pojedynkę – jako zespół możemy wszystko."

Agnieszka Żdanuk: "GOMC pokazał mi, że warto jest być perfekcjonistką liczącym słowa i litery w raporcie, próbującym oddać jak najtrafniej idee, które nam towarzyszyły. Konkurs pomógł mi zdecydować, gdzie chcę się rozwijać. Online marketing wciągnął mnie na tyle, że zrezygnowałam z kariery w Wielkiej Czwórce na rzecz pracy w agencji social media."

Paweł Zawadzki: "Kampania była dla nas niemałym wyzwaniem pod względem technicznym z powodu ograniczonych możliwości wprowadzania zmian w serwisie Legii. Jednakże dzięki ciężkiej pracy oraz poświęceniu całej drużyny udało się osiągnąć wymarzone rezultaty. Chcielibyśmy również podziękować Legii za zaangażowanie którym się wykazała oraz profesjonalne podejście do wszystkich spraw związanych z naszymi działaniami."

Marek Janisiewicz: "Sukces kampanii wymagał od nas umiejętności szybkiego reagowania na pojawiające się problemy programistyczne. Wraz z działem IT Legii Warszawa wprowadziliśmy nasze rozwiązania, które pozwoliły wdrożyć zaawansowaną analitykę kampanii. Szybko okazało się, że była ona fundamentem wzrostu jej efektywności."

 

IMG_4632.JPG

Zdjęcie: Globalni zwycięzcy na krótko przed wywiadem w Radiu Kampus. Od lewej: Mateusz (kapitan), Marek i Paweł. Nieobecni: Agnieszka i Przemek.

Przepis na sukces

To już 5. wygrana zespołów z SGH. Studenci tej uczelni kolejno w latach 2011, 2010 i 2009 zostawali europejskimi zwycięzcami, a w 2012 roku jako pierwsza w historii konkursu GOMC europejska drużyna zdobyli miano AdWords Business Global Winner.

O podanie przepisu na sukces poprosiliśmy dra Tymoteusza Doligalskiego:

- Na 7 edycji konkursu, zespoły z SGH wygrywały 5 razy - zostając zwycięzcami globalnymi (2 razy) lub regionalnym (3 razy). Składa się na to wiele czynników:

  • nauczanie marketingu internetowego na wielu poziomach w SGH (licencjacki, magisterski, podyplomowy)
  • szeroki, akademicki (a nie specjalistyczny) zakres kształcenia, w tym duża dawka przedmiotów formalnych
  • skład zespołów obejmujący osoby o zróżnicowanych kompetencjach
  • motywacja studentów

W nagrodę studenci wraz z opiekunem wybiorą się na tydzień do Kalifornii, gdzie odwiedzą siedzibę Google w Dolinie Krzemowej i poznają zespół Google Online Marketing Challenge. Gratulujemy!

grafika: googlepolska.blogspot.com

Anna Wilma
Online Marketing Polska

Redaktor o-m.pl. Od 7 lat związana z mediami i e-commerce. Nie słodzi.

Skontaktuj 
się z autorem:

Co otrzymasz po podaniu adresu e-mail?

  • dostęp do wszystkich treści na stronie o-m.pl,
  • cotygodniową porcję porad i inspiracji e-marketingowych,
  • dodatkowe korzyśœci od Partnerów Magazynu Online Marketing Polska.

Dziękujemy za docenienie!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych więcej...przez firmę FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych, w szczególności na otrzymywanie informacji handlowych pochodzących od FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. oraz jego kontrahentów drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym.

Tagi: #analityka, #google, #narzędzia

Przeczytaj także:

Partnerzy 
strategiczni:
Piszą 
dla nas:
2014 @ FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
Zdjęcia udostępnia fotolia.pl