Jakie raporty niestandardowe w Google Analytics pomogą Ci lepiej planować rozwój Twojego e-commerce?

Temat numeru

Google Analytics przedstawia wiele gotowych raportów, które podzielone zostały na kategorie, takie jak Pozyskiwanie, Zachowanie czy Odbiorcy. Przedstawia w ten sposób, kim dokładnie jest użytkownik sklepu internetowego i jaka jest idealna persona dla naszej witryny internetowej. Nie zawsze jednak gotowe widoki są wystarczające, by dokonać satysfakcjonujących analiz. W takich sytuacjach marketerzy powinni skorzystać z raportów niestandardowych, które tworzy się samodzielnie.

Dobrze przemyślany i skonstruowany raport to podstawa sukcesu. Google Analytics oferuje wiele gotowych oraz niezwykle przydatnych zestawień takich dokumentów. Jeśli jednak chcemy dokonać dogłębnej analizy, powinniśmy stworzyć własny raport, aby obserwowanie kluczowych wskaźników efektywności stało się znacznie wygodniejsze. Amerykańska pionierka informatyki Grace Hopper powiedziała kiedyś, że „jeden precyzyjny pomiar jest wart tyle, co opinie tysiąca ekspertów”. Dlatego w pierwszej kolejności musimy dokładnie wiedzieć, co chcemy zmierzyć.
Raporty standardowe wykonane przez zespół Google to zbiór uniwersalnych i najczęściej stosowanych raportów przez użytkowników Google Analytics. Są one standardowo skonfigurowane i dodane do każdej implementacji omawianego narzędzia analitycznego.
Raporty niestandardowe to rozszerzenie możliwości podstawowych raportów, które są dostępne w Google Analytics. Pozwalają na samodzielne zestawianie ze sobą interesujących nas wymiarów (typ użytkownika,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy