Jak zarządzać wizytówką i optymalizować widoczność w Google Maps?

Temat numeru

Profil firmy w Google, dawniej znany jako wizytówka Google Moja Firma, to jeden z najskuteczniejszych, najszybszych i najtańszych sposobów na wypromowanie firmy w wyszukiwarce oraz w mapach Google. By jednak osiągnąć satysfakcjonujące efekty i dotrzeć do docelowych odbiorców zainteresowanych Twoimi usługami, nie wystarczy samo założenie profilu firmy. Istotna jest jego właściwa optymalizacja. Sprawdźmy, jak zarządzać wizytówką w Google i optymalizować jej zawartość, by przyciągnąć zaangażowanych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Profil firmy w Google (wizytówka GMF) – co to jest?

Profil firmy w Google, wcześniej określany jako wizytówka Google Moja Firma (wizytówka GMF), to w pełni bezpłatne narzędzie dla firm, które umożliwia:

POLECAMY

  • zarządzanie i wyświetlanie informacji o firmie bezpośrednio w wyszukiwarce Google;
  • pozycjonowanie firmy w mapach Google;
  • wyświetlanie danych o firmie w tzw. local pack, czyli sekcji widocznej w wynikach wyszukiwania Google, prezentującej najlepiej dopasowane wyniki z map Google.
     

Wizytówka zawiera podstawowe informacje o firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres www strony internetowej i adres e-mail, a także zdjęcia, recenzje, a nawet posty na temat aktualności firmy czy sekcję FAQ. Stworzenie profilu firmy sprawia, że potencjalni klienci mogą w łatwy sposób znaleźć informacje o danym przedsiębiorstwie w internecie i skontaktować się z Twoją firmą. By jednak wizytówka spełniała swoją funkcję, istotne jest, by odpowiednio ją zoptymalizować, uzupełniając o dane istotne dla odbiorców. 

Rys. 1. Wyniki local pack widoczne w wyszukiwarce Google. Źródło: Google
Rys. 2. Przykładowy profil firmy w Google. Źródło: Google

Dlaczego potrzebuję profilu firmy w Google? Korzyści wizytówki GMF

Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na Twojej stronie czy też w stacjonarnym punkcie, wyszukiwarka Google z dużym prawdopodobieństwem stanowi pierwsze miejsce, w którym będą Cię szukać docelowi odbiorcy. W ten sposób profil firmy w Google pomaga użytkownikom odnaleźć Twoją firmę, gdy korzystają z internetu za pośrednictwem laptopów, komputerów stacjonarnych czy smartfonów. To szczególnie ważne, ponieważ Twoja firma za pośrednictwem wizytówki GMF może dotrzeć do użytkowników w momencie, gdy ci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy