Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób zaczęło interesować się założeniem własnego podcastu i wybiera właśnie tę formę przekazywania swojej wiedzy, doświadczeń i przemyśleń. Niektórzy decydują się na audycje internetowe również z innego powodu – jest to doskonała metoda pozycjonowania eksperckiego. Uwiarygadnia wizerunek eksperta, pomaga w budowaniu społeczności i przekłada się na sprzedaż. Jak więc stworzyć ciekawy podcast, którego ludzie będą chętnie słuchać?
POLECAMY
O czym chcesz mówić?
Na początku zdefiniuj, o czym będzie Twój podcast. Pomyśl o tym, co masz do przekazania, jaką wiedzą lub przemyśleniami chcesz się dzielić. Ważne, żeby Twoje wypowiedzi były autentyczne, ponieważ ludzie bardzo szybko wyczuwają fałsz. Nie udawaj więc kogoś, kim nie jesteś, nie powielaj treści innych twórców, mów o tym, na czym się znasz, co jest dla Ciebie ważne.
Kiedy wiesz już, o czym ma być Twój podcast, nadaj mu nazwę. Powinna być chwytliwa, łatwo zapadać w pamięć i dotyczyć tematyki audycji. Nie warto więc nadmiernie kombinować – postaw na prosty tytuł, który zachęci ludzi do słuchania.
Przygotuj się technicznie
Nie zaczniesz pracy nad podcastem bez odpowiedniego sprzętu. Na początek wystarczy Ci mikrofon lub zestaw słuchawkowy oraz urządzenie do nagrywania. Może to być komputer, telefon lub dyktafon. Wraz z rozwojem kanału będziesz mógł zdecydować, czy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!