Dekalog tworzenia kreacji sprzedażowych - o czym pamiętać, czego unikać?

Temat numeru

Tradycyjnej reklamie banerowej wróżono koniec. Natłok treści, jakie mamy w internecie, coraz większa świadomość użytkowników, korzystanie z adblocków czy zmiany w przepisach unijnych – to wszystko miało spowodować, że tradycyjna reklama internetowa straci na znaczeniu. Ale tak się nie stało. Choć dysponujemy teraz wieloma możliwościami reklamowania się w internecie, takimi jak wideo, posty sponsorowane, reklama natywna, to jednak kreacje banerowe nadal są najczęściej wykorzystywaną formą reklamy.

Dzięki jasnemu zdefiniowaniu celów kreacji oraz grupy docelowej, dużo łatwiej będzie stworzyć banery, które przyniosą zamierzone efekty.Czym jest kreacja sprzedażowa i czy przeżywa kryzys?

Kreacja sprzedażowa to rodzaj reklamy, czyli materiału graficznego, który ma na celu nakłonić użytkownika do zakupu. Kreacja sprzedażowa jest podstawą kampanii sprzedażowej. 
Ludzie nie lubią klikać w reklamy, takie jest przynajmniej powszechne przekonanie. Do tego użytkownicy stali się coraz bardziej świadomi, aż 42% z nich korzysta z adblocków, czyli narzędzi blokujących reklamy w przeglądarkach. Dodatkowo pojawiły się również aspekty związane z widocznością reklamy (viewability) oraz brand safety, czyli dbanie o to, aby reklamy były emitowane w otoczeniu bezpiecznym dla marek. 

POLECAMY

Banner Blindness

W ostatnich latach wykształciło się zjawisko polegające na tym, że użytkownicy odruchowo ignorują elementy strony internetowej wyglądające jak reklamy.
Reklama nie powinna zbytnio kontrastować ze stroną, na której się znajduje, bo użytkownik będzie ją mimowolnie ignorować.

Najnowsze badania znajdziesz na stronie Nielsen Norman Group.


Coraz częściej pojawiają się także działania, które mają na celu dbanie o jakość reklam, takie jak Coallition for Better Ads zawiązane w USA w 2016 r. Ale wydatki na reklamę online, w tym na banery sprzedażowe, wciąż rosną. I nie wydaje się, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. W 2017 r. 
wydatki na reklamę online po raz pierwszy przekroczyły wydatki na reklamę telewizyjną. Sklepy nato...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy