Współodczuwanie – docenianie
Umiejętność współodczuwania to dziś pierwszy krok do stworzenia spersonalizowanego, dopasowanego do konkretnego konsumenta przekazu marketingowego. Jest też kluczem do realizowania strategii hiperpersonalizacji. Odpowiednio stworzona pozwala konsumentom poczuć się słyszanymi i widzianymi, a więc i docenionymi. Jej celem – z punktu widzenia marketera – jest trafienie z przekazem do wybranej grupy odbiorców. A w dalszej kolejności – sprzedaż produktu lub usługi.
POLECAMY
Żeby tak się stało, trzeba się skupić na rozwiązywaniu problemów potencjalnych klientów.
Czym jest empatia?
Aby stworzyć taką strategię, musimy użyć empatii.
Zgodnie z definicją słownikową empatia to „umiejętność wczuwania się w stan wewnętrzny drugiej osoby”[2]. W kontekście marketingu takie współodczuwanie polega na wysuwaniu cudzych potrzeb przed swoje, swoistym „wejściu w czyjeś buty”. Zanim więc stworzymy przekaz, musimy dokładnie poznać naszych odbiorców, dowiedzieć się...