Content empatyczny - czym jest najświeższy trend contentowy 2023?

Temat numeru

Empatia to dziś słowo klucz do odniesienia sukcesu w biznesie. Wraz ze zwiększającymi się potrzebami konsumentów, rośnie poziom zaangażowania przedsiębiorców w precyzyjne dopasowanie produktów i usług do indywidualnych wymagań. Raport Deloitte pokazuje, że już 97% marketerów wie, jak istotne jest tworzenie pozytywnego, spersonalizowanego doświadczenia zakupowego wśród klientów[1]. Ale żeby taki zindywidualizowany przekaz stworzyć, trzeba najpierw uruchomić empatię. Czym jest content empatyczny i dlaczego mówi się o nim coraz więcej?

Współodczuwanie – docenianie

Umiejętność współodczuwania to dziś pierwszy krok do stworzenia spersonalizowanego, dopasowanego do konkretnego konsumenta przekazu marketingowego. Jest też kluczem do realizowania strategii hiperpersonalizacji. Odpowiednio stworzona pozwala konsumentom poczuć się słyszanymi i widzianymi, a więc i docenionymi. Jej celem – z punktu widzenia marketera – jest trafienie z przekazem do wybranej grupy odbiorców. A w dalszej kolejności – sprzedaż produktu lub usługi.

POLECAMY

Żeby tak się stało, trzeba się skupić na rozwiązywaniu problemów potencjalnych klientów.

Czym jest empatia?

Aby stworzyć taką strategię, musimy użyć empatii.

Zgodnie z definicją słownikową empatia to „umiejętność wczuwania się w stan wewnętrzny drugiej osoby”[2]. W kontekście marketingu takie współodczuwanie polega na wysuwaniu cudzych potrzeb przed swoje, swoistym „wejściu w czyjeś buty”. Zanim więc stworzymy przekaz, musimy dokładnie poznać naszych odbiorców, dowiedzieć się,...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy