Web Vitals to inicjatywa Google’a mająca na celu zapewnienie ujednoliconych wskazówek dotyczących sygnałów jakości stron internetowych, które są niezbędne do zapewnienia doskonałych wrażeń użytkownikom w sieci. A mówiąc wprost jest to zbiór elementów do poprawy, by strona internetowa szybciej się wczytywała i oszczędzała ilość przesyłanych danych.
Google podzieliło parametry na trzy grupy:
POLECAMY
- Largest Contentful Paint (LCP) – to czas potrzebny przeglądarce na wyświetlenie największego elementu strony w widocznym obszarze (above the fold).
- First Input Delay (FID) – to czas, jaki minął od pierwszej interakcji użytkownika ze stroną (kliknięcia linku lub przycisku itp.) do reakcji przeglądarki.
- Cumulative Layout Shift (CLS) – to wskaźnik informujący, jak wiele jest niespodziewanych przesunięć treści w trakcie jej ładowania. Nie dotyczy to interakcji użytkownika.
Założeniem wyszukiwarki jest jak najszybsze dostarczenie odpowiedzi na zadane przez internautę pytanie (tab. 1). Wyobraź sobie, że musisz czekać na załadowanie popularnej Wikipedii pół minuty – obniża to od razu Twoje zadowolenie z użytkowania wyszukiwarki. Aby temu zaradzić, Google będzie serwować na najwyższych pozycjach strony, które oprócz dostarczania świetnych treści, są na wydajnych serwerach i szybko wyświetlają się w przeglądarce czytelnika.
Sygnał | Dobrze | Średnio | Źle |
LCP | <2,5 s | 2,5–4 s | 4 s+ |
FID | <100 ms | 100–300 ms | 300 ms+ |
CLS | <0... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!