Absolutnie nie! To, co należy teraz zrobić, to przeanalizować stworzone dotychczas kreacje, nauczyć się na własnych błędach i wyciągnąć z nich odpowiednie wnioski na przyszłość. W tym artykule pokażę Ci, jak powinny wyglądać skuteczne kreacje reklamowe na Facebooku i przedstawię zasady tworzenia materiałów, które pokochają Twoi odbiorcy.
POLECAMY
Spójna identyfikacja graficzna treści
Na pewno byłeś dziś już na Facebooku. Obejrzałeś setki lepiej albo gorzej przygotowanych zdjęć, filmików i innych gifów z kotami. Kilkoma z nich podzieliłeś się pewnie także na swojej tablicy. Ale czy w tej chwili jesteś w stanie wymienić choć jedną markę, która tę treść przygotowała?
To częsty błąd, który popełnia wiele marek – brak obrandowania postowanych materiałów reklamowych. Co nam po tym, że ktoś zareaguje na naszą grafikę, jeśli nawet nie zapamięta, kto ją wrzucił. Jednym z podstawowych elementów kreacji jest więc oznaczenie treści tak, aby kojarzyła się ona bezpośrednio z naszą marką. Zastosuj się do tej rady, a w przyszłości Twój budżet odwdzięczy Ci się mniejszymi kosztami remarketingu.
Rys. 1. Kampania ASUS-a – poglądowa
Przy czym nie oznacza to, że w Twoich kreacjach musi pojawić się po prostu logo. W większości przypadków faktycznie takie są wytyczne, jednak nie musisz się do nich stosować. Równie dobrze możesz używać bloków kolorów związanych z identyfikacją graficzną czy specyficznego tła powtarzającego się w krea...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!