YouTube: zostań snajperem sprzedaży – targetuj precyzyjnie

Wideo

Z YouTube’a każdego miesiąca korzysta 20 mln Polaków. Następuje demokratyzacja produkcji i dystrybucji treści. Dzisiaj każdy może tworzyć treść wideo i każdy może ją na dowolnym urządzeniu oglądać. Wygrywają najlepsze pomysły i ich egzekucje. Coraz więcej osób w internecie spędza czas przeznaczony na rozrywkę. Jesteśmy świadkami rewolucji. Tam przenosi się konsument. Jak do niego dotrzeć?

Komunikacja w sieci umożliwia bardzo precyzyjnie dotarcie do konsumenta. Łatwo jest wpasować się w kontekst konsumenta dzięki targetowaniu i kontroli częstotliwości komunikacji. Inwentarz narzędzi reklamowych YouTube przypomina trochę salę operacyjną, zawiera ogromną liczbę formatów reklamowych, wszystkie są skuteczne i każdy z nich często ratuje życie. Wyzwaniem jest zawsze wybór odpowiedniego narzędzia dla danego celu i umiejętne jego zastosowanie we właściwym czasie. Dobry chirurg musi wiedzieć, kiedy użyć którego narzędzia – podobna odpowiedzialność spoczywa na marketerze.

POLECAMY

Sprawdź preferencje klientów

Dzięki online wideo zniknęły, znane z telewizji, bariery kosztowe. Na YouTube można ograniczyć się do lokalnych rynków, komunikować się w wybranym mieście do precyzyjnie zdefiniowanej grupy klientów w określonym czasie i płacić tylko za obejrzany przekaz. Wystarczy określić, do kogo chcemy dotrzeć. Przedstawiciele sklepów internetowych mogą badać preferencje swoich klientów, co lubią, czym się interesują i w jaki dialog chcieliby wejść z marką.

Algorytmy Google’a analizują typ odwiedzanych stron w Google Display Network dla oszacowania demografii i zainteresowań, dodatkowo łączą to z danymi deklarowanymi przez wydawców i użytkowników zalogowanych w ekosystemie Google. Zagregowanie danych o zachowaniach użytkowników na wielu pozi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy