Odpowiednie wydatkowanie budżetu reklamowego wpływa na skuteczność działań prowadzonych za pomocą systemu AdWords. Pomogą Ci w tym poniższe porady oraz techniki optymalizacyjne.
POLECAMY
1. Struktura kampanii
Bardzo niedoceniana na co dzień, ale mająca ogromne znaczenie jest odpowiednia struktura konta AdWords. Jasny i przejrzysty podział kampanii, grup reklam oraz odpowiednie umiejscowienie w nich słów kluczowych jest niezwykle istotne przy efektywnej analizie danych. Często zdarza się, że w różnych grupach reklam znajdują się słowa kluczowe, które konkurują ze sobą (np. ze względu na to samo dopasowanie), co powoduje, że ciężko jednoznacznie ocenić ich skuteczność. To z kolei wpływa na błędne podejmowanie decyzji o skuteczności poszczególnych słów kluczowych lub reklam, a to jest często przyczyną wydawania budżetu na to, co w rzeczywistości się nie sprawdza.
2. Lokalizacja
Jeśli prowadzisz biznes lokalny, ogranicz wyświetlanie reklam do konkretnego województwa, miasta lub nawet dzielnicy (rys. 1.). Dzięki temu zaoszczędzisz część budżetu, a reklamy trafią do potencjalnych klientów, a nie przypadkowych osób. Możesz również ustawić obszary niestandardowe (w postaci okręgu o wybranym promieniu), które pozwalają na jeszcze większą precyzję w kierowaniu reklam pod kątem geograficznym.
3. Precyzyjne słowa kluczowe
Jeśli masz ograniczony bu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!