Reklamy Google Ads od kuchni
System reklamowy Google Ads przewiduje dwa typy reklam, w których możesz rozwijać swój warsztat pisarski: reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania oraz reklamy display’owe w sieci reklamowej. Aktualnie, najpopularniejsze formaty tych reklam to kolejno: elastyczne reklamy tekstowe (responsive search ads) oraz elastyczne reklamy display’owe (responsive display ads). Formaty te gwarantują najwięcej miejsca na treść (tab. 1). W RSA masz do dyspozycji aż 15 nagłówków oraz 4 opisy, w RDA jest to maksymalnie 5 nagłówków i 5 opisów, z dodatkowym jednym polem, tzw. długim nagłówkiem.
Tak rozbudowana konstrukcja reklamy ma swoje zastosowanie w ostatnio mocno rozwijanej idei automatyzacji działań na podstawie zrozumienia intencji użytkowników z wykorzystaniem google’owskich systemów uczących się. Zasada jest prosta: im więcej nagłówków i tekstów reklamy wprowadzisz, tym większe prawdopodobieństwo, że Google wyświetli reklamę dopasowaną do haseł wyszukiwanych przez użytkowników, wpływając na zwiększenie skuteczności reklamy. Przykładowo, wyświetlona reklama RSA składać się będzie z maksymalnie 3 nagłówków i 2 opisów, w różnych kombinacjach, po to, by z czasem system określił te, które najlepiej wpasowują się w zapytania Twoich jakościowych odbiorców.
POLECAMY
Wskazówka
Redagując nagłówki i opisy reklamy, staraj się, aby zachowały sens w każdym zestawieniu oraz samodzielnie, ponieważ mogą wyświetlić się użytkownikowi w dowolnej kolejności.
Elastyczne reklamy tekstowe (RSA) | |
Pole | Maksymalna liczba znaków |
Nagłówek | 30 |
Opis | 90 |
Elastyczne reklamy display’owe (RDA) | |
Pol... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!