Jak wykorzystać ten potencjał i co może pójść nie tak?
Zacznijmy od kilku danych, które pokazują ważne rzeczy i namalują nam obraz otoczenia biznesowego, w którym e-commerce się rozwija. W 2021 r. e-commerce stanowił prawie 19% sprzedaży detalicznej na całym świecie. Szacuje się, że w 2023 r. e-commerce będzie odpowiadał za 20,8% całkowitej sprzedaży detalicznej na świecie (źródło: statista.com).
Prognozy wskazują, że do 2026 r. segment online będzie odpowiadał za blisko jedną czwartą całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej. To już całkiem sporo i wiele firm będzie chciało, jak największą część tego tortu wziąć dla siebie. Sprzedaż internetowa będzie w dalszym ciągu odgrywać coraz większą rolę w handlu detalicznym.
POLECAMY
Warto też przyjrzeć się wynikom badań, które opublikował portal The Future Of Commerce
- 73% klientów sklepów internetowych używa wielu kanałów (omnichannel) w trakcie swoich #customerjourney;
- 60% klientów jest skłonnych powtórzyć zakup u danego sprzedawcy, o ile oferuje on odpowiednią personalizację procesów;
- mobile generuje 61% zamówień online; warto też zwrócić uwagę na to, że do 2024 r. globalnie sprzedaż detaliczna m-commerce ma osiągnąć 4,5 bln dolarów;
- social commerce – przychód szacowany jest na 992 mld dolarów w 2022 r., a prognozy pokazują, że może...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!