Remarketing i retargeting w służbie e-commerce
Remarketing i retargeting to dwie metody marketingu internetowego, które mają na celu dotarcie do ludzi, którzy już wcześniej mieli kontakt z marką lub stroną internetową. Oba te pojęcia są często używane zamiennie, ale różnią się nieco od siebie.
Retargeting jest formą remarketingu, która polega na wykorzystaniu danych z plików cookie, aby wyświetlać reklamy internetowe osobom, które odwiedziły stronę internetową. W ten sposób można dotrzeć do tych, którzy byli zainteresowani ofertą, ale nie dokonali zakupu lub innej konwersji. Dzięki retargetingowi można wyświetlać im reklamy na innych stronach internetowych, przypominając o Twojej ofercie i zachęcając do ponownej wizyty na Twojej stronie.
Remarketing jest szerszym pojęciem, które obejmuje wszelkie działania marketingowe, które skierowane są do osób, które już wcześniej miały kontakt z marką lub stroną internetową. W ramach remarketingu można wykorzystać różne narzędzia i kanały, takie jak np. e-mail marketing, kampanie reklamowe w sieciach społecznościowych czy reklamy na stronach partnerskich.
Liczba sklepów internetowych w naszym kraju rośnie, co oznacza, że zwiększa się także konkurencja. Użytkownicy są wręcz zasypywani ofertami, a cena czy dostępność produktów, nie są już jedynymi czynnikami, wpływającymi na ich decyzje zakupowe. Liczą się także pozytywne doświadczenia, komfort oraz zaufanie, którym klienci darzą markę.
Z racji na mnogość czynników, wpływających na sprzedaż, jak i dużą konkurencję w wielu branżach, pierwsza wizyta w e-sklepie nie zawsze kończy się konwersją. To właśnie dlatego na środkowym czy końcowym etapie lejka zakupowego, tak skuteczny jest remarketing, który efektywnie przypomina użytkownikom o produktach czy usłu...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!