Tworzenie elaboratów nigdy nie sprawiało Ci problemu, pisanie wypracowań czy referatów było przyjemnością, a stworzenie wpisu na blog jest Twoim najgorszym koszmarem? Nawet jeśli ta sytuacja nie dotyczy Ciebie, wiele osób mogłoby się pod nią podpisać.
POLECAMY
Pisanie w sieci to nie to samo co przygotowanie artykułu do lokalnej gazety. Webwriting rządzi się swoimi prawami i lekkie pióro nie wystarczy.
Co piramida ma wspólnego z treściami online?
Bardzo dużo. Mowa konkretnie o zasadzie odwróconej piramidy. Zasada ta znana jest od dawna i z powodzeniem stosowana była (i jest) przez tradycyjnych dziennikarzy. Okazuje się, że jest tak uniwersalna, że z chęcią korzystają z niej także copywriterzy.
W skrócie: jej zastosowanie polega na tym, aby pisanie zaczynać od najważniejszych informacji, a dopiero w kolejnych krokach dodać szczegóły czy wątki poboczne.
Główne zasady webwritingu
- Skondensowana forma – nie oznacza to, że treść musi być krótka. Ważne, aby podkreślić istotne informacje i nie przesadzać z nic niewnoszącymi ozdobnikami.
- Urozmaicona treść – nawet krótki tekst, przełamany atrakcyjną grafiką, cytatem czy wyróżnionym fragmentem, jest łatwiejszy w odbiorze dla czytelnika.
- Wysoka jakość – to, że czytelnik czyta w biegu, nie oznacza, że nie zwraca uwagi na...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!