Ten artykuł przeznaczony jest w szczególności dla początkujących oraz średniozaawansowanych specjalistów SEO, którzy już samodzielnie zarządzają lub niedługo będą zarządzać projektami pozycjonerskimi.
POLECAMY
Klasy narzędzi SEO i strategia budowy swojego niezbędnika
„Narzędzia SEO” – to bardzo pojemne pojęcie. Można powiedzieć, że do narzędzi pozycjonera w pierwszej kolejności należałoby zaliczyć jakiś arkusz kalkulacyjny. Może to być rozwiązanie Microsoftu, Google Spreadsheets, apple’owskie Numbers, OpenOffice czy LibreOffice. Ponadto przyda się na pewno menedżer poczty. Jednak to samo można powiedzieć o specjaliście od public relations (PR) lub reklam PPC. Narzędzi cyfrowych dla marketerów jest niezliczona ilość. Można pracować na specjalistycznym stanowisku i z większości z nich nigdy nie skorzystać. Spróbujmy jednak usystematyzować je według klas i w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie, jakie problemy można rozwiązać przy ich użyciu.
Tab. 1. Klasy narzędzi SEO. Źródło: Opracowanie własne
Klasa | Najważniejsze funkcje | Przykładowe narzędzia |
Baza słów kluczowych | Zbieranie danych ilościowych o słowach kluczowych i o powiązaniach między nimi | Senuto, SEMSTORM, Ahrefs, SEMrush, Google Keyword Planner |
Monitoring pozycji | Mierzenie pozycji z poziomu poszczególnych lokalizacji, archiwizowanie danych, raportowanie |
Seostation, ASPS, WebPozycja |
Analiza ruchu | Mierzenie ruchu na stronie, badanie zachowań użytkowników, mierzenie konwersji |
Mierzenie ruchu na stronie, badanie zachowań użytkowników, mierzenie konwersji |
Analiza linków | Zbieranie danych o linkach do własnej witryny, zbieranie danych o linkach konkurencji, analiza mocy domen pod link building (wydawcy, expirki) |
Ahrefs, SEMrush, Majestic, SEO SpyGlass, Moz |
Crawlery | Audyty techniczne, scrapowanie/content extraction, analiza witryn konkurencji (chociaż nie zawsze jest taka możliwość) |
Screaming Frog SEO Spider, Sitebulb, Website Auditor, JetOctopus, OnCrawl, DeepCrawl |
Content planner/writer | Planowanie architektury inf... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!