Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Wykorzystywanie ogranych motywów, powtórne użycie produktów, recykling treści – taki obraz wyłania się z komunikacji marketingowej ostatnich tygodni. Marki szukają nowych szans biznesowych w starych i zużytych przekazach. Na pozór wygląda to słabo, jednak po przyjrzeniu się – właśnie w tym tkwi zalążek nowych trendów.

Ocena: 0/5

POLECAMY

Marketingowcy ponad dwa razy częściej niż przedstawiciele innych profesji narzekają, że zawód kłóci się z ich przekonaniami i sumieniem. W czasie pandemii aż 43% kobiet i 27% mężczyzn pracujących w marketingu odczuwa wypalenie. Agencja Wavemaker, która przeprowadziła badanie, przyczyn szuka m.in. w zalewie nienaukowych teorii marketingowych oraz w dyskusji nad etycznym wymiarem tej pracy. Mści się zasada króla Juliana: „Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu!”.

Ocena: 5/5
Po decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ustawy antyaborcyjnej na ulice wyszły tysiące Polek i Polaków. Strajk Kobiet to wydarzenie polityczne, jednak wiele marek postanowiło je wesprzeć. Były to przede wszystkim małe firmy kosmetyczne, gastronomiczne czy wydawnicze, ale nie zabrakło Avonu, Kuboty czy Super-Pharmu. 
Na uwagę zasługuje mBank, który wsparł udział swoich pracowników w strajku. Oberwało mu się od prawej strony sceny politycznej, za to otrzymał pochwały po drugiej stronie. A gdzie ma więcej klientów i przed kim musi dbać o swój nowoczesny wizerunek? 

Źródło: TT/mBank


Ocena: 2/5
26. września Moliera 2 zorganizowało Dzień Szpilek. Mnóstwo celebrytek i zwykłych internautek publikowało zdjęcia wysokich obcasów. Część z nich była świadoma, że firma przekaże w zamian środki na Fundację na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Część jednak nie wiedziała nawet tego, że bierze udział w promocji sklepu znanego z seksistowskich treści. Nie trzeba było długo czekać na krytykę. Firma wybrnęła z tego, wysupłując ponad 200 tys. zł na fundację – zamiast 30 tys., jak rok wcześniej. Cieszyć się należy ze wsparcia fundacji, choć sklep raczej nie poprawił swojego wizerunku. 
 

Źródło: IG/Moliera2

 

Ocena: 4/5
Pod koniec września firma Pantone zaprezentowała nowy kolor – Period – nawiązujący do krwi menstruacyjnej. Inicjatywa wyszła od szwedzkiej marki medycznej Intimina, potrzebującej takiego elementu dla globalnej kampanii, która ma przełamywać piętno związane z miesiączką. Błękit – najszerzej dotychczas wykorzystywany w tym kontekście – jest już passé. 
 

Źródło: Pantone

 

Ocena: 5/5
Firmy powinny dążyć do zrównoważonej i ekologicznej produkcji, szanować prawa pracowników, zwierząt, nie zatrudniać dzieci. Tak twierdzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy