Dział: Szlak z drogowskazami

Sections
Clear
Brak elementów
Edition
Clear
Brak elementów
Type of content
Clear
Brak elementów
Sorting

Szlak w reklamę trafia

Opisywany okres to czas, w którym działo się bardzo wiele w retailu, a marki wpadały w kłopoty. Trwały wybory do Parlamentu Europejskiego i wielka fiesta reklamowa związana z Euro 2024. Firmy badawcze aktualizują prognozy tegorocznych wydatków na reklamę – już wiadomo, że będzie to tłusty rok dla branży. Pełną parą idzie rozwój i wdrażanie narzędzi AI czy to w komunikację marketingową, czy w obsługę klienta.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Sztuczna inteligencja (AI) już na dobre zadomowiła się nie tylko jako pomocne narzędzie w marketingu. Wpływa ona także na sposób myślenia o pracownikach i klientach. Widać już również redukcje zatrudnienia z tego tytułu oraz wzorce, w jakie układają się koncepcje i strategie firm korzystających z AI. W opisywanym czasie ujawniły się także inne wyzwania: SAR diagnozuje rzeczywistość przetargową w Polsce, a e-commerce w badaniach nie wygląda tak różowo, jak chciałby sam widzieć swój potencjał.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Początek roku obfituje w ważne wydarzenia branżowe. Trwa ostra walka między dyskontami, mamy coraz więcej przykładów zastosowania sztucznej inteligencji w reklamie i marketingu, widać też konsekwencje dyrektywy Omnibus oraz zmiany w świecie konsumentów. Jeszcze na dobre się nie zaczął 2024 r., a już przyniósł wiele nowości.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Przełom lat 2023 i 2024 obfitował w ważne marketingowo wydarzenia. Branżowe organizacje podejmowały działania na rzecz lepszych praktyk, agencje badawcze przedstawiały prognozy na nadchodzący rok, a cała branża reklamowa mierzyła się z nowymi wyzwaniami. Konsekwencje tych działań będziemy odczuwać w nadchodzących miesiącach.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Trzeci kwartał roku obfituje w nowe strategie, pomysły i rozwiązania marketingowe. W tym roku warto zwrócić uwagę na powrót humoru w reklamie, pierwsze zwiastuny zmęczenia tematyką ESG (Environmental, Social, Corporate Governance) oraz kryzysy, które świadczą o zmieniających się granicach akceptacji dla działań reklamowych marek.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Ostatnie miesiące zdominował temat sztucznej inteligencji. Budzi obawy i nadzieje. Jest rozwiązaniem pewnych problemów, ale rodzi też nowe. Życie toczy się jednak nadal, także w bardziej tradycyjnych koleinach. Obserwujmy więc rozwój AI, ale doceniajmy też działania marketingowe, które z niej nie korzystają. Choć nawet trackvertising, którego coraz więcej wokół nas, wspomaga się kreowanymi przez sztuczną inteligencję wizjami.

Read more

Szlak w reklamę trafia

CSR nie wygląda tak, jak powinien. Seniorzy nie robią tego, czego się po nich spodziewamy. UOKiK dla odmiany właśnie to robi, więc na e-commerce padł blady strach. Marketing ma więcej roboty niż rąk na pokładzie. A gdzieś w oddali czai się sztuczna inteligencja, grożąc przemodelowaniem całego rynku. Witamy w roku 2023 w marketingu.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Jesień zdominował temat Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze. Bloki reklamowe pełne były odniesień do sportu. Nie samym futbolem jednak żyje marketing. Pojawiło się sporo inicjatyw związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, a także kilka wartych uwagi działań marek.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Czasy inflacji i kryzysu energetycznego nie są łatwe. Konsumenci są bardziej wrażliwi na ceny, kupują mniej, szukają promocji. Ekologia i ideały schodzą na dalszy plan. Komunikacja marek skupia się na oszczędności i niskich cenach. W Lidlu pojawił się nawet element solidaryzmu społecznego w postaci wsparcia szkół. Projekty z wartościami w tle mają trudniej, ale nie stoją na straconej pozycji. Retailerzy zaś szukają dróg do wzbogacenia doświadczenia konsumentów, by mniej zwracali uwagę na etykiety cenowe.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Innowacyjne pomysły, nowe media, pomysłowe wykorzystanie istniejących – pod tym znakiem upłynął nam w marketingu maj, czerwiec oraz lipiec. Rozwija się współpraca marek z muzykami, testowanie nowych platform kontaktu z konsumentami, a nawet kreatywny outdoor. Gdzieś w tle pojawiają się pierwsze ograniczenia – UOKiK nakłada kary na influencerów, Kraków redukuje outdoor, SAR walczy z greenwashingiem, a UE szykuje Omnibusa. Nic nie szkodzi, bo właśnie ograniczenia inspirują kreatywność.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Światy technologii i marketingu mocno się przenikają. Decyzje Mety, Muska, Alphabetu czy Netflixa mają dla reklamy i marketingu niebagatelne znaczenie. Chcąc śledzić trendy w reklamie, trzeba nie tylko obserwować Dolinę Krzemową, ale i na własnym podwórku sprawdzać, co kryje się w legislacjach UE czy decyzjach UOKiK. Nawet sugestie zmian i decyzji pozwalają wyrobić sobie pogląd, czy u nas jest jeszcze wszystko OK.

Read more

Szlak w reklamę trafia

Od końca lutego świat reklamy i marketingu zdominowała tematyka wojny w Ukrainie. Firmy i marki musiały podjąć decyzje dotyczące ich miejsca na rynku rosyjskim. Zaangażowanie społeczne nie mogło już wyrażać się górnolotnymi deklaracjami na potrzeby komunikatów PR. Czas wojny to wielki test dla nas wszystkich. Polacy zdali go na początku znakomicie, angażując się we wszechstronną pomoc uchodźcom. A marki?

Read more