Sześć sposobów na skuteczny visual content

Content marketing

Jeśli content is King, to visual content is God. Przepraszam za to religijne nawiązanie, ale bolesna prawda jest taka, że nawet 10 godzin dziennie potrafimy modlić się do ekranów urządzeń elektronicznych, bombardowani przytłaczającą ilością informacji. I tutaj powinno od razu paść słowo klucz: informacji obrazkowych. Niby nic odkrywczego jak na 2022 r., bo zalety piktogramów doceniono już 3 tys. lat temu. Czy mamy więc do czynienia z jakimś cywilizacyjnym paradoksem? W końcu pismo obrazkowe to relikt przeszłości, a visual content to przyszłość digitalu. Jak więc tworzyć kreacje, które wybiją odbiorców z transu scrollowania?

Visual content to wykorzystywanie obrazów w celu przekazywania informacji. Skoro to takie proste, to po co cały artykuł? Po to, aby zrozumieć, jak obraz wpływa na odbiór informacji przez obserwatora. Parafrazując pytanie Morfeusza z Matrixa („Myślisz, że oddychasz teraz powietrzem?”), czy myślisz, drogi Czytelniku, że oglądasz teraz ten obraz oczami? Nie. To mózg rejestruje wszystkie informacje, jakie docierają do nas przez narządy zmysłu. Badania potwierdzają, że umysł przyswaja informacje obrazkowe nawet 60 tys. razy szybciej niż tekstowe. Ludzka pamięć jest wizualna – przypomina bardziej Power Pointa niż Worda czy Excela. Inne badania natomiast potwierdzają, że ilość informacji, jakie pamiętamy po 3 dniach od jej zobaczenia, jest o 65% większa w przypadku obrazów niż tekstu. W czym zatem tkwi siła visual contentu?
Mam dla Ciebie zadanie. Sięgnij pamięcią do ostatniego digitalowego komunikatu, jaki przyjdzie Ci do głowy. Zapewne większość z Was zobaczy jakiś bilbord z reklamą supermarketu, zdjęcie swojego „crusha” na urlopie lub RTM-a na tablicy jakiejś topowej marki. Wszystkie treści wizualne, niezależnie od tego, czy są to zdjęcia, kreacje marketingowe, infografiki, wideo czy gify, mają ze sobą wspólne elementy, które czynią je skuteczniejszym przekazem niż sam tekst. 

POLECAMY

Przewagi visual contentu

Przede wszystkim obraz to język uniwersalny – ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy