Rich content od A do Z

Content marketing

Rich content – czyli rozbudowane karty produktowe – to ważny element działań prowadzonych w ramach performance content marketingu. Jeśli zostaną dobrze przygotowane, mogą mieć kluczowe znaczenie w procesie decyzyjnym klienta i przekonać go do zakupu. Współcześnie proste karty produktowe – ubogie w szczegóły, nieatrakcyjne wizualnie – zdecydowanie przegrywają z nowoczesnymi, bogatymi wersjami, które w kompleksowy sposób informują o produkcie oraz wskazują szereg jego benefitów i przewag konkurencyjnych. Jak zatem opracować rich content i jakie narzędzia mogą Ci w tym pomóc?

Chcesz lepiej poznać ten temat? Zapraszamy na Konres Online Marketing!

POLECAMY

Co to jest rich content?

Mianem rich content określa się rozbudowane karty produktowe, które w atrakcyjny i angażujący uwagę odbiorcy sposób informują o kluczowych cechach danego produktu. Opisy głównych funkcjonalności są w nich zwykle przekazywane językiem korzyści, który ma za zadanie lepiej trafić do klienta i przekonać go do zalet produktu. Aby dodatkowo uatrakcyjnić formę, karty produktów wzbogacane są też poprzez wykorzystanie infografik, ikon, tabeli itd. Często sięga się w nich również po materiały wideo, animacje oraz elementy interaktywne. Wszystko to okraszone jest atrakcyjnymi zdjęciami prezentującymi szczegóły produktu. 
Taką rozbudowaną kartę produktową nazywa się w marketingu detailed product card (w terminologii Amazona może występować pod nazwą detailed product page) lub rich product card. Przybiera ona zwykle postać podstrony lub PDF-a (rzadziej LP) i jest zamieszczana w ramach strony sklepu e-commerce będącego trade partnerem danej marki lub bezpośrednio w e-sklepie marki. 

Skuteczny rich content – czyli jaki? 

Karta produktu to jego wizytówka w przestrzeni internetowej. Po zapoznaniu się z nią klient powinien mieć poczucie, że obejrzał produkt z każdej strony, poznał wszystkie jego szczegóły i rozumie jego przewagi konkurencyjne. Jest to zatem bardzo bogaty content, który powinien być odpowiednio zaplanowany i ustrukturyzowany. Ponadto całość musi wywrzeć na odbiorcy silny efekt. Nie wystarczy podanie suchych informacji; karta produktu musi przemawiać do wyobraźni klienta, dać mu poczucie, że właśnie znalazł przedmiot idealny – tak aby do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy