POLECAMY
Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!
Wyobraźmy sobie samochody hybrydowe, funkcjonujące sprawnie, gdy dostępne są oba źródła napędu (najczęściej: benzyna i energia elektryczna z baterii). Podobną analogię możemy odnieść do narzędzi marketingowych, które w zasadzie w każdej firmie funkcjonują jako swoisty miks rozwiązań offline i online. Nie spotykamy w realnym biznesie strategii stuprocentowo odcinających się od internetu (każda większa firma i instytucja ma stronę WWW, a nawet jeśli jej nie ma, to można natrafić na opinie o niej w internecie, lokalizację itp.). Z drugiej strony, „stuprocentowo digitalowe” wykorzystują papierowe wizytówki, występują na konferencjach, prowadzą rozmowy bezpośrednie i telefoniczne ze swoimi klientami itp. Kluczowe pozostaje oczywiście pytanie, ile marketingu offline, a ile marketingu online w naszych strategiach.
Nowe modele zachowań klientów
Pierwszym pytaniem, na które warto sobie odpowiedzieć, jest kwestia: Jak wygląda typowy model poszukiwania informacji przez klientów oraz preferowany przez nich sposób zakupów?
Pomóc może w tym macierz informacja/zakup przedstawiona na wykresie 1. Rzadko można spotkać w praktyce sytuację, że jedna osoba (lub firma) – konkretny klient – prezentuje jeden wyłączny model zachowań zakupowych. Przykładowo, wiele osób dokonuje zakupów produktów spożywczych jako tradycjonalista, natomiast ubrania, buty czy sprzęt elektroniczny – jako reverse R...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!