SEO na YouTube – jak wypromować film i zająć wysokie miejsce w światowej wyszukiwarce nr 2?

SEM/SEO

Serwis YouTube w Polsce odwiedzany jest miesięcznie przez ponad 16 mln realnych użytkowników. Natomiast z jego wewnętrznej wyszukiwarki, która jest drugą największą na świecie po Google, korzysta 2,1 mln polskich internautów (wg badania Megapanel z 2015 r.). YouTube jest więc platformą dającą olbrzymie możliwości monetyzacji contentu wideo, oczywiście pod warunkiem jego skutecznej promocji.

Jeden ze sposobów pozwalających zrealizować ten cel stanowi pozycjonowanie filmów w wewnętrznej wyszukiwarce serwisu.

POLECAMY

W przypadku materiałów wideo na YouTube pozycjonowanie (SEO) posiada również dodatkową zaletę – stosunkowo częste wyświetlanie filmów z tej witryny w rezultatach wyszukiwania Google. Pozwala to dotrzeć do jeszcze szerszej grupy odbiorców.

Pozostaje jednak pytanie: jak można sprawić, by film osiągał wysokie miejsca na listach wyników YouTube? Aby na nie odpowiedzieć, poznać trzeba czynniki uwzględniane przez algorytm wyszukiwarki podczas ustalania pozycji w rankingu rezultatów. Podobnie jak w przypadku Google czy innych wyszukiwarek, elementy algorytmu YouTube są oczywiście pilnie strzeżone. Dzięki wielu badaniom i testom przeprowadzanym przez branżę SEO możliwe jest jednak wskazanie grupy najważniejszych czynników rankingowych wpływających w największym stopniu na pozycje uzyskiwane przez filmy w wynikach YouTube. Do elementów tych należą:

  • tytuł filmu,
  • opis filmu,
  • liczba wyświetleń,
  • zaangażowanie użytkowników,
  • tagi filmu,
  • czas trwania,
  • linki do filmu na zewnętrznych stronach,
  • data utworzenia kanału z filmem,
  • liczba subskrybentów kanału.

Wiedząc, na które kwestie należy zwrócić szcze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy