Jak media społecznościowe wpływają na odbiór marek?
Według badania World Economic Forum, reputacja marki stanowi średnio 25% jej rynkowej wartości. Dlatego aż 87% właścicieli firm uważa jej utratę za ogromne zagrożenie. Tymczasem za sprawą mediów społecznościowych, w których negatywne opinie i skargi niezadowolonych klientów roznoszą są jak wirus, stracić ją całkiem łatwo. Kryzys Sokołowa, wpadka PR-owa Żytniej, fatalne zachowanie United Airlines… To tylko mały procent afer, którym towarzyszyły setki publikacji i postów w social media, wpływające negatywnie na wyobrażenia o tych markach, nawet jeśli sami nie zostawiliśmy u nich ani złotówki.
POLECAMY
Nasze osobiste doświadczenia istotnie wpływają na to, jak odbieramy markę, jednak w rzeczywistości nasze opinie o firmach często są kształtowane jeszcze zanim mamy z nimi osobisty kontakt. Jest to szczególnie widoczne w dobie prosumentów, czyli konsumentów, którzy aktywnie tworzą opinie o produktach i markach, ale też wyszukują informacji o nich i porównują oferty. Dzięki sieci i mediom społecznościowym jest to wyjątkowo ułatwione. Klienci czytają recenzj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!