W naszym case study opowiemy, jak powstawała zwycięska kampania konkursu JustBrief&eat i jaki jest przepis na sukces widziany naszymi oczami. Zanim przejdziemy do konkretów, poznajmy się! Od lewej: Ewelina Prus (project manager), Maciek Morzywołek (media specialist), Bartosz Furtak (strateg kreatywny & grafik), Dominika Kardaś (copywriterka) i nieobecna na zdjęciu Krysia Miącz (graficzka).
POLECAMY
PERSONA, CZYLI DO KOGO BĘDZIEMY MÓWIĆ
Każdy proces, który jest zorientowany na człowieka, powinien zacząć się od dogłębnego poznania jego motywacji, stylu życia, radości oraz problemów, z którymi spotyka się na co dzień. Mówi się o wejściu w buty użytkownika, ale to nie pokazuje nam istoty tworzenia person. Persony tworzymy po to, żeby w trakcie projektowania mieć przed oczami nie „osobę statystyczną”, a konkretną Kasię czy Wojtka, którzy będą odbiorcami naszej kampanii.
Krok pierwszy: poszukiwania
Pierwszy krok to stworzenie listy potencjalnych rozmówców, którzy pozwolą nam spojrzeć na naszą kampanię oczami jej odbiorcy. Projektując kampanię dla potencjalnych dostawców jedzenia marki UberEats, zadaliśmy sobie pytania o to, kto może nam najlepiej opowiedzieć o stylu życia studentów oraz od kogo dowiemy się, co jest dla nich ważne w podejmowaniu dorywczej pracy. Wypisaliśmy łącznie ponad 80 grup, które przyszły nam do głowy i stały się dla nas pierwszą inspiracją.
Krok drugi: selekcja
Po wygenerowaniu dużej liczby pomysłów trzeba wybrać, z kim faktycznie warto się spotkać. W selekcji pomogły nam proste pytania:
Do której z tych grup...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!