Wyróżnij się
Musisz pamiętać o tym, że Twoja aplikacja, czy to w Sklepie Google, czy w iTunes, zawsze będzie ulokowana tuż obok swojej bezpośredniej konkurencji.
POLECAMY
Tym istotniejsze jest więc, by już w pierwszym etapie jej tworzenia położyć nacisk na wypracowanie odpowiednio jasnego USP (Unique Selling Proposition), a więc kluczowej propozycji wartości dla jej użytkownika. Zanim rozpoczniesz projektowanie, musisz tę kwestię naprawdę mocno przemyśleć. Zaproś wszystkich interesariuszy projektu i przedyskutujcie ten temat najlepiej w formie warsztatu. Zastanówcie się nad realną potrzebą, jaką Twoja aplikacja ma zaspokajać. Możesz w tym celu wykorzystać choćby takie narzędzie jak Value Proposition Canvas (rys. 1). Za jego pomocą w prosty sposób określicie potrzeby użytkowników oraz sposoby ich zaspokojenia w projektowanej aplikacji.
„Użytkownicy wypróbowują wiele rozwiązań, ale decyzję o dalszym korzystaniu z danej aplikacji podejmują w ciągu 3–7 dni od jej zainstalowania. Niezwykle istotne jest więc utrzymanie zainteresowania użytkownika przez co najmniej tydzień, od pierwszego uruchomienia aplikacji”.
Ankit Jain (CEO, Quettra Inc.) Link: //bit.ly/1MJY1qz
Nie komplikuj
Aplikacja mobilna powinna być jak najprostsza w użyciu. Skup się na tym, by podstawowe funkcje były łatwo dostępne, a ich użytko...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!