Precyzyjne targetowanie na Facebooku w oparciu o dane – 5 sposobów z wykorzystaniem niestandardowych grup odbiorców

Media społecznościowe

System Facebook Ads oferuje cały kalejdoskop możliwości ustawień grup odbiorców, do których chcemy, żeby trafiła nasza reklama. Ale sama konfiguracja może być odrobinę kłopotliwa – zwłaszcza dla kogoś, kto na co dzień nie porusza się w systemie reklamowym Facebooka. W artykule pokażę przykłady grup, które wykorzystuję w codziennej pracy w Social Tigers.

Nie ma jednej metody, dzięki której na wszystkich kontach reklamowych osiągniecie świetne wyniki. Pamiętajcie, że targetowanie jest równie ważne, co inne składowe kampanii – np. kreacja lub budżet. To, czy wybór konkretnej grupy docelowej przekłada się na wyniki, zależy od wielu czynników, dlatego już na wstępie chciałabym zaznaczyć, że różne rozwiązania sprawdzą się dla różnych podmiotów. Tym samym pragnę zachęcić Was do testowania i szukania jak najlepszej strategii dla swojego e-commerce'u. 
Bardzo ważna praktyczna informacja, od której powinniśmy zacząć – nie mieszajcie grup docelowych o różnych źródłach w jednym zestawie reklam, chyba że macie ku temu racjonalny powód (np. chęć zwiększenia targetu). To znaczy, wrzucając w targetowanie osoby, które były na naszej stronie, nie dodawajcie do tego samego zestawu reklam zainteresowań lub LLA, ponieważ wtedy nie będziecie w stanie zweryfikować, która grupa docelowa przynosi efekty.

POLECAMY

1. Interakcje ze stroną na Facebooku/kontem na Instagramie

Tworząc tę grupę docelową, jesteśmy w stanie dotrzeć do każdego, kto wykazał aktywność wobec naszej strony na Facebooku w ciągu ostatnich 365 dni. Ta grupa aktualizuje się sama! Możemy w niej zawrzeć każdego użytkownika, który podjął działania wobec fanpage’a lub podzielić ją na mniejsze części, takie jak:

  • wszystkie osoby, które odwiedziły Twoją stronę,
  • osoby, które aktywnie zareagowały na Twoją reklamę (wszystkie reakcje, przesunięcia karuzeli, udostępnienia, komentarze i kliknię...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy