1. Checklista związana z instalacją Google Analytics:
- Sprawdź, czy Google Analytics jest poprawnie zainstalowany (czy jest wdrożona odpowiednia wersja GA oraz czy kod umiejscowiony jest w poprawnym miejscu na stronie) za pomocą wtyczki do Google Chrome – Google Tag Assistant (//goo.gl/F1qIQx) lub zwyczajnie za pomocą podejrzenia kodu źródłowego strony. Pamiętaj, że kod Google Analytics powinien być wdrożony tuż przed zamknięciem sekcji .
- Jeżeli instalujesz kod Google Analytics poprzez Google Tag Manager (poradnik: //goo.gl/gFc3M0), pamiętaj o tym, aby pozostawić tylko i wyłącznie wstrzyknięty kod przez GTM. Pozostałe, osadzone w inny sposób kody GA należy usunąć, aby ze sobą nie kolidowały.
- Dopuszczalne jest również osadzenie kodu Google Analytics w klasyczny sposób oraz równoczesne korzystanie z Google Tag Managera (nie wklejamy w takim przypadku kodu Google Analytics ponownie przez GTM). Tego typu „hybrydę” najczęściej wykorzystujemy na gotowych platformach e-commerce, na których nie mamy dostępnego przygotowanego modułu e-commerce pod GTM.
- Sprawdź w raportach na żywo (//goo.gl/ZKS5GF), czy dane po instalacji kodu są widoczne.
- W przypad...
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!