Będąc przy globalnej sieci… Nie ulega żadnym wątpliwościom fakt, że Facebook i Google to giganci internetowi i liderzy w swoich kategoriach. Każda z tych korporacji od lat udostępnia i udoskonala narzędzia reklamowe, pozwalające marketingowcom dotrzeć do konsumentów na całym świecie. Mogą służyć realizacji okazjonalnych akcji promocyjnych, ale równie często wykorzystywane są do stałego budowania świadomości marki i przypominania o jej istnieniu.
POLECAMY
Popularną praktykę, zwłaszcza w dużych firmach, stanowi równoległe realizowanie kampanii przez oba kanały. Czy jednak jest to konieczne? Może któreś z tych narzędzi jest w danej sytuacji skuteczniejsze i warto przełożyć budżet tej konkretnej kampanii właśnie na nie? W rzeczywistości i FacebookAds i AdWords mają swoje zalety oraz ograniczenia. Odpowiedzenie sobie na kilka pytań (niekoniecznie prostych!) pozwoli wybrać narzędzie, które z większym prawdopodobieństwem będzie bardziej adekwatne dla Twoich potrzeb. Przyglądnijmy się nieco bliżej temu zagadnieniu.
Które narzędzie da Ci więcej możliwości?
To pytanie postawiłem prowokacyjnie. Nie jest możliwa jednoznaczna odpowiedź. Każde z nich ma swoją specyfikę. Właściwe pytanie, jakie należy sobie postawić, to: „które z narzędzi okaże się skuteczniejsze dla konkretnej kampanii reklamowej i osiągnięcia specyficznych celów marketingowych?”.
Niektórzy półżartem mówią, że dzisiejszy internet zdominowany jest przez Facebooka i Google. Każdego dnia miliony użytkowników zaczyna poszukiwanie informacji od najpopularniejszej wyszukiwarki, a Facebook stał się jednym z najbardziej uzależniających mediów na świecie. Kor...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!