Porzucone koszyki
Ta krótka historyjka to tylko przykładowy powód opuszczenia sklepu. Założę się jednak, że sam miałeś, Marketerze, takie doświadczenia. Skąd wiem?
POLECAMY
Niestety niechlubna statystyka mówi aż o 69% porzuceń1 koszyków według Baymard Institute. Powodów jest wiele, ja jednak chciałbym skupić się dziś na tym finalnym – płatności. W marketingu chcemy automatyzować, konwertować, przyprowadzać ruch na stronę i finalnie sprzedawać, ale bardzo często zapominamy o tym najważniejszym etapie, czyli faktycznym domknięciu. Zaczynajmy zatem!
E-handel
O tym, że rynek e-commerce to przyszłość, nie trzeba chyba nikogo przekonywać – dane mówią same za siebie. Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-commerce Polska”2 w 2017 r.
aż 54% polskich internautów kupowało online, a rynek ten nadal się rozwija. Rozwój rynku to duża szansa, ale i coraz bardziej świadomi klienci. Dziś liczba czynników, które ograniczają lub polepszają konwersję, rośnie analogicznie do zwiększającej się wielkości rynku. Zgodnie z raportem BI Intelligence porzucenia koszyków następują: 46,1% – w fazie płatności, 37,4% – na etapie zakupu, 35,7% – gdy klient zobaczy koszt wysyłki, 20% – w fazie uzupełniania danych3. Twarde liczby...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!