Globalny fenomen gamingu
Według szacunków firmy analitycznej Newzoo przychody rynku gier w 2021 r. wyniosą łącznie ponad 180 mld dolarów. Do tego czasu na świecie będą już prawie 3 mld graczy. Z badania IQS Game Story wynika natomiast, że w samej Polsce ponad 17 mln osób w wieku 9–55 lat gra w gry na różnych urządzeniach. Statystyki jasno pokazują zatem, że gracze stanowią ogromną grupę odbiorców. Marki z różnych branż mogą dotrzeć do nich dzięki gaming marketingowi, czyli komunikacji marketingowej wykorzystującej zjawisko gamingu do generowania świadomości marki, kreowania jej wizerunku, tudzież napędzania sprzedaży. Mimo że ten obszar marketingu jest stosunkowo młody, to nie brakuje użytecznych narzędzi, które ułatwiają prowadzenie w nim działań marketingowych. Część z nich to dedykowane rozwiązania, natomiast inne są znane niemal każdemu marketerowi.
POLECAMY
Discord – twórz społeczności wokół swoich produktów i kampanii
Discord to pełnoprawna platforma społecznościowa, można jednak uznać ją za narzędzie służące do tworzenia i zarządzania społecznościami. Funkcjonująca od 2015 r. aplikacja wywodzi się stricte ze świata gamingu, gdyż przez lata służyła do rozmów głosowych i komunikacji za pomocą wiadomości tekstowych właśnie graczom. Dziś Discorda spokojnie możemy nazwać narzędziem mainstreamowym – powstają tam społeczności związane z przeróżny...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!