Od wysyłki do analityki – co mierzyć, w jaki sposób i jak się rozliczać, by osiągać ponadprzeciętne OR, CTR i CTOR?

Temat numeru

Mailing to łatwy w realizacji, a przede wszystkim bardzo skuteczny kanał e-marketingowy. Analiza wyników nie jest przesadnie skomplikowana, o ile pamięta się o jego charakterystycznej etapowości i jest się wyczulonym na wynikające z niej niuanse. Wiedza na temat poszczególnych etapów kampanii mailingowej i umiejętność opisania ich poprawnymi współczynnikami jest tu kluczowa. Bez niej nie ma optymalizacji działań i uzyskania jak największego ROI, a bez tego – rzecz jasna – nie ma performance’u i realizacji celów biznesowych.

Każdy z etapów kampanii ma współczynnik, który go opisuje i może być podstawą do rozliczenia kampanii. Świadomość odpowiednich współczynników na poszczególnych fragmentach ścieżki konwersji oraz właściwy dobór modelu rozliczenia do charakterystyki kampanii gwarantują powodzenie. Zaskakująco często jednak zdarza się, że osoby niezajmujące się e-mail marketingiem na co dzień wyciągają wnioski na podstawie niewłaściwych wartości. 

POLECAMY

Przyjrzyjmy się zatem bliżej poszczególnym etapom kampanii mailingowej i zdefiniujmy, na które współczynniki powinniśmy zwracać uwagę przy ich analizie, jakie modele rozliczenia im odpowiadają i który z nich będzie optymalny dla danej kampanii.

ETAP 1: WYSYŁKA WIADOMOŚCI WSPÓŁCZYNNIK OPISUJĄCY: 

Liczba wysłanych wiadomości – ta wartość nie wymaga komentarza – jest to liczba adresów, na które została zrealizowana wysyłka.
Bounce Rate – współczynnik określający, ile procent wiadomości nie trafiło do skrzynek odbiorczych adresatów. Można tutaj wyróżnić dwa rodzaje „odbić” – twarde i miękkie. Odbicia twarde (Hard Bounces) występują, gdy podany adres jest niepoprawny, nie istnieje lub został skasowany. Te wiadomości nigdy nie dotrą na wskazany adres. Odbicia miękkie (Soft Bounces) zaś to chwilowa niemożność dostarczenia wiadomości na poprawny, istniejący adres. Zazwyczaj przyczyną jest przepełniona skrzynka odbiorcy lub awaria serwer...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy