Nowe goni stare. Preferencje konsumentów w kontakcie z markami

Badania

AI, chatboty, conversational commerce – tym żyją marketerzy. Rozwój technologii stwarza nowe możliwości doświadczenia świata marki i poprawy wskaźników sprzedaży. Mimo to, jak pokazują wyniki badania ASAP CARE 24, tradycyjne kanały kontaktu mają się dobrze. Reguły gry może zmienić dopiero generacja Z.

Nowy konsument

Nieuchronnie, wraz ze zmianą pokoleniową i rozwojem technologii, interakcje marka-konsument stają się coraz bardziej wirtualne. Już wkrótce rynek konsumpcyjny będzie należał do digital natives, czyli tzw. cyfrowych tubylców. To przedstawiciele końca pokolenia Y i cała generacja Z, czyli osoby dorastające w realiach internetu, nastawione na komunikację tekstową, treści wideo i życie w wirtualnych społecznościach. Digital natives oczekują obsługi tu i teraz, spersonalizowanej pod kątem ich preferencji i wcześniejszego doświadczenia. W komunikacji z markami cenią sobie szybkość i autentyczność. Chcą też mieć realny wpływ na swoje ulubione produkty i chętnie angażują się w ich promowanie. 
 

POLECAMY

Wskazówka

Jak wynika z badania preferencji konsumenckich w kanałach online, które na zlecenie agencji ASAP CARE przeprowadził instytut badawczy SW Research, aż 80% konsumentów liczy się z treściami na temat marki pozostawionymi w internecie. Przy czym dla niemal ¼ tego typu informacji istotnie wpływa na wizerunek marki.


Nowa komunikacja

Dostosowując się do nowej rzeczywistości, marki rozwijają obsługę klienta wszędzie tam, gdzie pojawiają się konsumenci oraz informacje ich temat, tj. w serwisach społecznośc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy