Ile razy mam powtarzać – jaką wartość ma pojedynczy kontakt z reklamą

Badania

Ustalenie optymalnej liczby kontaktów konsumenta z reklamą jest jednym z największych wyzwań, przed którym stoją marketerzy. Na rynku funkcjonuje szereg narzędzi mierzących precyzyjnie poszczególne kanały, ale wciąż brakuje uznanego standardu cross-mediowego. W efekcie mediowcy muszą opierać się na wyczuciu i doświadczeniu z poprzednich kampanii i łączeniu ze sobą wniosków z różnych pomiarów. W naszym tekście chcemy podzielić się doświadczeniami z dwóch projektów badawczych o charakterze cross-mediowym, zrealizowanych w latach 2021/2022, które dotyczą tego zagadnienia.

Niemowlę potrzebuje ok. 1000 powtórzeń jednego słowa, aby je zapamiętać, z kolei dwulatek zapamięta słowo przy 50 powtórzeniach, a dziecko w przedszkolu zapamięta dane słowo już przy kilku powtórzeniach. 
Można powiedzieć, że im lepiej ukształtowane ścieżki w mózgu, tym szybciej jesteśmy w stanie coś zapamiętać. Podobnie jest oczywiście z komunikatem marketingowym i chociaż temat liczby kontaktów z reklamą jest powszechnie znany, to na co dzień nie jest priorytetem dla marketerów. Co więcej, w badaniu Kantar Getting Media Right, marketerzy zapytani, na ile pewnie czują się w określeniu optymalnej liczby kontaktów z reklamą, która buduje zaangażowanie, ale nie irytuje, 43% uznało, że nie czuje się pewnie w tym zagadnieniu. Co więcej, po stronie agencji i wydawców odsetek ten był znacznie wyższy i wynosił ok. 2/3 badanych. Badanie było realizowane w 2019 r., a od tego czasu dużo się zmieniło w rzeczywistości marketingowej, niemniej reklama w digitalu rozwija się prężnie, ale o samym zagadnieniu liczby kontaktów z reklamą nie ma wcale aż tak wielu opracowań.
 

POLECAMY

Rys. 1. Źródło: Kantar Global Brand Lift Insights marketnorms data...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy