Nie tylko makiety

Praca nad systemem transakcyjnym od A do Z

UX/UI

Przygotowując się do napisania tego artykułu, rozmawiałam z kolegami z zespołu na temat wyzwań, jakie napotkali, projektując, badając i opiekując się wdrożeniem systemów transakcyjnych. Oczekiwałam prostych, narzędziowych wskazówek. Okazało się jednak, że w projekcie tak złożonym, jak praca nad rozwojem bankowości elektronicznej, nie wystarczy skupić się wyłącznie na tym, co widoczne na pierwszy rzut oka. Ty sam pewnie kojarzysz projektowanie systemów transakcyjnych i aplikacji bankowych wyłącznie z tworzeniem makiet. Mam nadzieję, że ten tekst uświadomi Ci, że nie są one celem samym w sobie, a jedynie środkiem na drodze ku stworzeniu wartościowego produktu.

Okiem projektanta

Na początku zaprojektowanie systemu wydawało mi się proste – to ułożę sobie tak, to pole tam… natomiast wiele serwisów jest powiązanych z innymi systemami i usługami działającymi w tle. Jeśli nie ma się dokładnej wiedzy na ten temat, to trudno o dobry, prosty do wdrożenia projekt. Wbrew obiegowej opinii, nie wystarczy skupić się na odpowiednim rozplanowaniu elementów i dopracowaniu makiety. Konieczne będzie umieszczenie systemu nie tylko w obrębie większej całości, ale również myślenie perspektywiczne. Oprócz tego do projektu powinniśmy zaprosić użytkowników. Z ich pomocą zweryfikujemy nasze pomysły i pozyskamy cenne wskazówki dla dalszych zmian.

POLECAMY

Na temat tego, jak wygląda praca zespołu UX nad tworzeniem rozwiązań z zakresu bankowości elektronicznej, mogłaby powstać spora książka. Są to bowiem projekty czasochłonne i złożone, angażujące przedstawicieli różnych działów, kompetencji i wartości.

Proces powstawania rozwiązań umożliwiających zarządzanie finansami w internecie składa się z wielu wątków i kontekstów – nie tylko stricte projektowych. Nie chciałam pomijać żadnego, więc zdecydowałam się je przedstawić w formie alfabetu.

Praca nad systemem transakcyjnym od A do Z

A jak analiza. Punktem wyjścia dla pracy koncepcyjnej mogą być wnioski z jednej lub wielu rodzajów analiz, które oferuje metodyka UX. W kontekście kreacji innowacyjnych rozwiązań sprawdzi się analiza konkurencji i analiza dobrych praktyk. Pierwsza poz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy