Tło/idea/insight
Rynek stacji paliw jest bardzo konkurencyjny. Liderem branży jest spółka państwowa Orlen z 1700 lokalizacjami, bp zajmuje drugą pozycję z ponad 560 stacjami, następne są Lotos, Shell (lider pod względem percepcji paliw wysokiej jakości) i Circle K.
Orlen oraz Lotos to niekwestionowani liderzy wydatków reklamowych z największymi budżetami na ATL i BTL. Marki te podkreślają w komunikacji polskie korzenie. Budują świadomość i wiarygodność brandu poprzez sponsoring wydarzeń kulturalnych i sportowych. bp, dysponując znacznie mniejszymi budżetami reklamowymi (Kantar Media, 2019: Orlen – 98,4 mln zł,
Lotos – 30,7 mln zł, Circle K – 19,4 mln zł, bp – 16,1 mln zł), chcąc skutecznie rywalizować z liderami rynku, stale musi szukać rozwiązań niestandardowych. To bardzo istotne, ponieważ ceny paliw na stacjach utrzymują się na podobnym poziomie, a w miastach w bezpośrednim sąsiedztwie zawsze znajdzie się kilka konkurencyjnych punktów do wyboru. Właśni...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!