Z perspektywy marketera w ciągu tych kilku lat znaczenie mediów społecznościowych mocno wyewoluowało. Początkowo były one głównie miejscem budowania społeczności czyli – innymi słowy –
przestrzenią do zdobywania like’ów na fanpage’u, a następnie stały się jednym z kluczowych punktów mediamiksu, bez względu na to, jaki jest cel planowanej kampanii. Dzięki ogromnemu rozwojowi możliwości zakupowych Facebook na stałe gości na każdym etapie consumer journey. W dalszej części przedstawię, jak to może wyglądać, na przykładzie ścieżki zakupowej McKinsey’a.
POLECAMY
Oprócz rozwoju narzędzi do zakupu kampanii, już na etapie planowania działań, Facebook daje nam dostęp do bardzo interesujących narzędzi, takich jak Facebook Audience Insights. Dzięki analizie możemy dowiedzieć się, jakie zainteresowania mają użytkownicy zdefiniowanej demograficznie grupy docelowej. Możemy pogłębić analizy i np. dowiedzieć się, że użytkownicy mający 18-25 lat, zainteresowani Robertem Lewandowskim w Polsce najwyższe affinity notują wśród fanów takich profili jak Copa Coca-Cola, Krzysztof Golonka czy FANGOL.pl.
Etap wstępnego rozważania
Na tym etapie najbardziej kluczowe jest wejście z produktem do koszyka rozważ...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!