Jakie konsekwencje może wyciągnąć Google?
Zacznijmy od najbardziej dotkliwego dla strony działania, czyli bana. Oznacza on całkowite usunięcie danej strony z wyników wyszukiwania, a otrzymać można go za rażące naruszanie wskazówek Google dla Webmasterów. Wśród tych naruszeń są np.:
POLECAMY
- Maskowanie, czyli przedstawianie innej zawartości strony wyszukiwarce, a innej użytkownikom – np. wyszukiwarka widzi kod HTML prezentujący bajki Disneya, a internauta otrzymuje prezentowane za pomocą Flasha treści pornograficzne.
- Niejawne przekierowania, czyli sytuacje, w których strona rozpoznaje, kto ją odwiedza – robot czy użytkownik. Podobnie jak w przypadku maskowania, robotowi prezentowana jest inna treść niż użytkownikowi, który zostaje automatycznie przekierowany na inną stronę.
- Złośliwe oprogramowanie na stronie – np. jeżeli strona dołącza do pobieranych z niej plików złośliwe oprogramowanie wpływające na komputer użytkownika.
Co warto zauważyć, banowanie przez Google nie jest szczególnie częstą praktyką – trzeba się naprawdę postarać, by zasłużyć na całkowite i bezpowrotne wykluczenie z wyszukiwarki.
Zdecydowanie częściej Google decyduje się na zastosowanie wobec strony ręcznych działań. Kary ręczne są nakładane przez Search Quality Team, czyli zespół pracowników Google, którzy ręcznie weryfikuj...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!